روند نزولی قیمت لوازم خانگی آغاز می شود
گروه اقتصادی:

به گفته فعالان اقتصادی هم زمان با سخنرانی روحانی در سازمان ملل و کاهش نرخ لوازم خانگی، کاهش خواهد یافت.

به گزارشافکارنیوز، همزمان با افزایش گمانه زنی ها برای کاهش نرخ دلار در بازار، انتظار می رود که قیمت لوازم خانگی نیز کاهش یابد. با افزایش گمانه زنی ها از کاهش نرخ دلار در بازار، فعالان بازار لوازم خانگی از افزایش عرضه خبر داده اند. از سوی دیگر با قوت گرفتن روند نزولی ارز و طلا در بازار ایران، احتکارکنندگان لوازم خانگی، اجناس خود را از انبارها خارج کرده و به بازار عرضه خواهند کرد و همین موضوع به تشدید روند نزولی قیمت ها در بازار لوازم خانگی کمک خواهد کرد.


در هفته گذشته هر دلار آمریکا به مرز ۳۳۰۰ تومان نیز رسید، این در حالیست که درحال حاضر نرخ دلار در مرز ۳۱۰۰تومان قرار گرفته است و پیش بینی می شود بار دیگر دلار به ۳۰۰۰تومان نیز برسد.

انتظار می رود که بازار در انتظار آغاز یک روند کاهشی دیگر باشد. قرار است حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت ‌کند. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پیش از این گفته بود که " اجلاس های مجمع عمومی فرصت خوبی برای ملاقات های دیپلماتیک است اما آقای روحانی در این زمینه وسواس خاصی دارند. "

بعد از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری، دلار هیچگاه به سطح قبلی یعنی ۳۵۰۰ یا ۳۶۰۰ تومان نرسید؛ چرا که علاوه بر افزایش امیدها نسبت لغو برخی از تحریم ها که در شرایط برد – برد به انجام خواهد رسید، هجوم دلالان خرید دلار که با افزایش تقاضا قیمت ها را در بازار افزایش می دادند به دنبال افزایش ترس از شرایط آتی دلار، کاهش یافته است.

به گفته کارشناسان اقتصادی، حضور روحانی در سازمان ملل و تفاوت فاحش لحن روحانی با احمدی نژاد، جومثبتی برای بازار ارز به شمار می رود و بار دیگر به هجوم جدید دارندگان ارز خانگی برای فروش دلار در بازار منجر خواهد شد. افزایش عرضه دلار در بازار و کاهش سطح انتظارات برای افزایش نرخ ارز، روند کاهشی ارز را در بازار تشدید می کند.