سردار عبداللهی: آماده کمک به دولت هستیم

به گزارشافکارنیوز،حسن روحانی رییس جمهور، روز دوشنبه در بیستمین مجمع سالیانه فرماندهان سپاه با تاکید بر توانمندی این نهاد انقلابی در انجام فعالیت‌های بزرگ سازندگی و عمرانی در کشور، از سپاه خواست تا با قبول چند پروژه بزرگ ملی و ورود به حوزه اقتصادی، دولت را در این زمینه‌ها یاری دهد.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه نیز در پاسخ به این مطالبه رییس جمهور اظهار داشت: سپاه آمادگی کمک به دولت در عرصه های اقتصادی و به ویژه عرصه سازندگی که در توان سپاه است را دارد.

در همین راستا، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه که در این موضوع نقش اصلی را ایفا می‌کند، در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به سابقه فعالیتهای این قرارگاه در حوزه های سازندگی اظهار داشت: قرارگاه خاتم دو دهه است که مسئولیت اجرای بسیاری از پروژه‌های بزرگ کشور را به عهده گرفته و در بحث‌های سازندگی، مجری پروژه‌های بزرگی در کشور است که برای نمونه می‌توان به پروژه‌های عسلویه، زیرساختهای ریلی و جاده‌ای مثل آزادراه حرم تا حرم که از قم تا مشهد است و پروژه‌های دیگر در قالب کارخانجات و معادن اشاره کرد.

عبداللهی افزود: مثلا پروژه حرم تا حرم یک آزادراه است که احداثآن، اثرات فراوانی در حوزه ایمنی و امنیت جاده‌ای و نیز کوتاه شدن مسیر خواهد داشت که همین کوتاهی مسیر، منجر به کاهش مصرف سوخت نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بزرگراه موجب سبک شدن بار ترافیک جنوب و غرب کشور به تهران می‌شود، ادامه داد: اتمام فاز اول این بزرگراه با سرعت در حال انجام است و حدفاصل قم تا سمنان و گرمسار در ۲-۳ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه با اعلام آمادگی برای کمک به دولت در حوزه‌های عمران و سازندگی، درخصوص اینکه چند پروژه مدنظر روحانی برای واگذاری به سپاه چیست، تصریح کرد: امروز هم قرارگاه خاتم در پروژه‌های بزرگ ملی حضور دارد اما اینکه منظور آقای رییس جمهور دقیقا چه پروژه‌هاییست، هنوز نمی‌دانیم.

سردار عبداللهی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) پروژه‌های محوله را با همکاری بخش خصوصی و بکارگیری پیمانکاران این بخش انجام می‌دهد، در خصوص برگزاری جلسات با دولت در این رابطه اظهار داشت: البته در گذشته نیز این جلسات بوده و مثلا در مذاکرات با وزرای نفت، راه و سایر وزرا و ارتباط کاری که با هم داشتیم، نتایج خوبی نیز گرفته‌ایم.

وی در خصوص ابلاغیه فرمانده کل سپاه مبنی بر ممنوعیت ورود قرارگاه خاتم به پروژه‌های زیر ۱۰۰ میلیارد تومان گفت: این موضوع کاملا رعایت می‌شود و پروژه‌های قرارگاه زیر ۱۰۰ میلیارد تومان نیست. ما از پروژه‌های کوچک عبور کردیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه، با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام حماسه سیاسی و اقتصای از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: حماسه سیاسی در این سال توسط مردم شکل گرفت و ما هم با تمام وجود آماده تحقق حماسه اقتصادی هستیم و این آمادگی را داریم تا برای اجرای پروژههای بزرگ ملی درجهت رونق مسائل اقتصادی و کمک به دولت وارد عمل شویم.