به گزارش افکارنیوز، حسین فرکی درباره دیدار روز جمعه فولاد خوزستان مقابل سایپا در هفته دهم لیگ برتر اظهار داشت: خوشحالیم که با وجود گذشت ۹ هفته از آغاز لیگ برتر جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کرده‌ایم. روز جمعه می‌توانیم از امتیاز میزبانی استفاده کرده، مقابل سایپا به پیروزی دست یابیم و راه‌مان را در صدر جدول ادامه دهیم.

وی با اشاره به تیم عملکرد سایپا در این فصل تصریح کرد: سایپا به نسبت فصل گذشته بازی‌های بهتر و با کیفیتی را ارائه می‌دهد و در جدول نیز جایگاه خوبی دارد. آنها در ۵،۶ هفته اخیر نتایج خوبی کسب کرده‌اند. با توجه به این مسئله پیش‌بینی می‌کنم برای گرفتن ۳ امتیاز این دیدار، کار دشواری پیش رو داشته باشیم.

سرمربی فولاد خوزستان اضافه کرد: البته این نکته را یادآوری می‌کنم که هر ۲ تیم از جمله تیم‌های بی‌حاشیه لیگ هستند و روز جمعه شاهد نبرد تیم‌های بدون حاشیه خواهیم بود.

فرکی با بیان اینکه روز جمعه فولاد در خانه به دنبال ۳ امتیاز بازی مقابل سایپا است، خاطرنشان کرد: تیم سایپا دوست دارد خارج از خانه دست پر از زمین خارج شود اما فولاد هم دوست ندارد در زمین خود امتیازی از دست دهد. هر ۲ تیم به لحاظ فنی تیم‌های خوب و قدرتی هستند که این موضوع نوید بازی خوبی را در دیدار روز جمعه می‌دهد.

وی افزود: امیدواریم بازی در نهایت به سود ما تمام شود و برای رسیدن به این هدف تمرینات خوبی را در این هفته پشت سرگذاشتیم. تیم فولاد فارغ از اشتباهات فردی بازیکنانش در ۲،۳ دیدار اخیر در مجموع عملکرد خوبی داشته است.

فرکی در پاسخ به این سوال که «چقدر شانس قهرمانی برای تیمش در این فصل قائل است؟»، گفت: ما به اندازه همه رقیبان خود به قهرمانی فکر می‌کنیم، چون شانس رسیدن به آن را داریم.

وی در مورد این موضوع که برخی‌ها پس از شکست فولاد مقابل پرسپولیس اعتقاد داشتند این تیم شخصیت قهرمانی ندارد، خاطر نشان کرد: قضاوت در رابطه با شخصیت قهرمانی فولاد زود است و قطعاً این قضاوت‌های زودهنگام مشکلاتی را برای فولاد ایجاد خواهد کرد.

سرمربی فولاد ادامه داد: برای قهرمانی مهم است بازیکنان در روزهای سخت چطور امتحان خود را پس می‌دهند. ما به عنوان مربی همه موارد را به بازیکنان می‌گوییم ولی این بازیکنان هستند که شرایط را در بازی رقم می‌زنند. بار دیگر تاکید می‌کنم ما نیز به اندازه همه مدعیان برای رسیدن به قهرمانی تلاش می‌کنیم و هر چقدر جلوتر برویم راحت‌تر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

سرمربی فولاد درباره بازی نکردن فرزاد حاتمی در ۲ دیدار اخیر این تیم، عنوان کرد: خدا شاهد است تنها مسئله نیمکت‌نشینی حاتمی فنی است و بحثنارضایتی من مطرح نیست. در فولاد مسائل فنی در اولویت است و بازیکنی در ترکیب قرار می‌گیرد که بتواند رضایت کادر فنی را جذب کند و در قیاس با هم‌پستی‌اش تلاش بیشتری داشته باشد.

فرکی افزود: بازی نکردن حاتمی به مسائل فنی بر می‌گردد و بحثدیگری در آن وجود ندارد. نیمکت‌نشینی حاتمی فوتبالی است اما بازیکنی که بازی نکند طبیعی است که از بازی نکردن ناراحت باشد و اگر ناراحتی خود را بروز ندهد به معنای بی‌تفاوتی و بی‌خیالی این بازیکن خواهد بود. بازیکن باید با این مسئله حرفه‌ای برخورد کند و بداند که بهترین‌ها در ترکیب قرار می‌گیرند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود برخی از داوران با بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها در لیگ برتر برخورد نامناسبی دارند، خاطر نشان کرد: برخورد زننده‌ای از داوران ندیده‌ام اما شاهد بودم برخی از داوران برخوردشان با بازیکنان نامناسب است. برخی از داوران در میدان به خوبی مدیریت می‌کنند اما بعضی دیگر مدیریت ندارند. داوران نیز باید همانند مربیان به لحاظ رفتاری در داخل میدان رفتار روانشناسی داشته باشند.

سرمربي فولاد تصريح کرد: ما در تمرينات نحوه برخورد با داوران را تمرين ميکنيم، چرا که بازيکن بايد بداند جايي که خطا محرز است نبايد با داور صحبت کند. با اين وجود برخي داوران به ويژه در سالهاي اخير برخورد خوبي با بازيکنان ندارند و شاهد بوديم که به تندي با آنها رفتار کردهاند.