بازگشت نرخ سکه به قیمت شهریور ۹۱

به گزارش افکارنیوز، محمد کشتی آرای در مورد دلایل کاهش نرخ سکه و طلا در بازار n روزها اخیر گفت: در یک هفته اخیر، نگرانی ها از بابت برخورد نظامی آمریکا با سوریه کاهش یافته و با توجه به توافقات اخیر آمریکا و روسیه، منطقه از حالت تشنج و دنبا از حالت بحران خارج شده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: در حالت نرمال اقتصاد به سمت رشد حرکت می کند و رشد اقتصادی معادل با سرمایه گذاری در بخش های تولیدی و در نتیجه رونق تجارت داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: تمام مسائلی که اتفاق افتاده است باعثشد که ارزش دلار ر بازارهای جهانی افزایش یابد و همواره با افزایش ارزش دلار معادل با کاهش قیمت طلا دربازارهای جهانی است.

کاهش ۱۰۰ دلاری نرخ طلای جهانی

کشتی آرای افزود: در ۱۰ روز گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی سیر نزول داشته؛ به طوری که نرخ هر اونس طلا با کاهش ۱۰۰ دلاری همراه بوده است که باعثشده در داخل کشور نیز قیمت ها به همین میزان و درصد کاهش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۰ روز گذشته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافته و از ۱۱۲۵ تومان به ۹۶۰ تومان رسیده است که این میزان کاهش قیمت با کاهش اونس طلا در بازارهای جهانی متناسب است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به افزایش ارزش پول ملی و کاهش قیمت ارزها در داخل کشور اشاره و عنوان کرد: این امر به روند کاهش قیمت سکه و طلا کمک کرده است.

به گفته وی، جو روانی کاهش قیمت ها باعثشده است که مردم دیگر سکه و طلا را نگهداری نکنند و با این امر، روند عرضه و تقاضایی که پیش از این در بازار حاکم بود بر هم خورده است، به نحویکه عرضه بیشتر و تقاضا کمتر شده است.

ارزش پول ملی افزایش یافت

کشتی آرای با بیان اینکه در سال های گذشته برای کسب سود بیشتر مردم اقدام به خرید طلا و سکه می کردند، تصریح کرد: اما در ۶ ماه گذشته نه تنها خرید سکه و طلا سودی نداشته است و بلکه زیان نیز عاید شخص می کند.

وی بیان کرد: از فروردین ما سال جاری تاکنون حدود ۳۰ درصد قیمت سکه کاهش یافته و این درصد کاهش در مدت زمان ۶ ماه میزان بالایی است. سال گذشته در شهریورماه قیمت سکه همین میزان ۹۶۰ تومان فعلی بود، یعنی بعد از یکسال قیمت‌ها به جای اولیه خود بازگشته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با تاکید بر اینکه به هر حال نمی توان وضعیت بازار سکه، طلا و ارز را پیش بینی کرد، گفت: فعلا وضعیت موجود به این منوال است، این در حالی است که مسائل به سرعت اتفاق می افتد و بر این اساس نمی توان حتی یک ساعت بعد و یا وضعیت بازار را پیش بینی کرد.