۴ درخواست نتانیاهو برای اعمال فشار بر ایران

به گزارشافکارنیوز،نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در جلسه کابینه وزرای این رژیم گفت که متوقف کردن برنامه انرژی هسته‌یی ایران از اولویت‌های برنامه سفر آتی وی به آمریکا در اواخر ماه سپتامبر است.

به گزارش شبکه خبری پرس‌ تی‌وی، نتانیاهو قرار است در تاریخ ۳۰ سپتامبر با باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا ملاقات و در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جامعه بین‌المللی خواست تا از این درخواست حمایت کند: جلوگیری ایران از غنی سازی اورانیوم، خارج کردن ذخایر اورانیوم غنی‌شده از ایران و تعطیلی تاسیسات هسته‌یی فردو در ایران، و تعطیلی سایت اب سنگین و تولید پلوتونیوم اراک.

نتانیاهو گفت: تا زمانی که این اهداف محقق شود، فشار بر ایران باید افزایش یابد و نباید کم شود و قطعا نباید کاهش یابد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت که تمامی تلاش‌های دیپلماتیک با هدف حل و فصل برنامه انرژی هسته‌یی تهران باید با «تهدید نظامی معتبر» همراه باشد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از متحدانشان بارها ایران را به دنبال کردن اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌یی‌اش متهم کرده‌اند. رژیم صهیونیستی بارها بر اساس این ادعای تایید نشده تهدید کرده است که تاسیسات هسته‌یی ایران را هدف حمله قرار می‌دهد.

ایران ضمن رد این ادعاها، تاکید کرده است که به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌یی(ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق استفاده از فن‌آوری هسته‌یی برای دستیابی به اهداف صلح‌آمیز برخوردار است. ایران همچنین هشدار داده است به هر گونه تجاوز علیه این کشور پاسخی کوبنده خواهد داد.

رژیم صهیونیستی که تنها دارنده سلاح هستهیی در خاورمیانه است بر خلاف ایران معاهده انپیتی را امضا نکرده و با وجود درخواست های بینالمللی برای ملحق شدن به این معاهده، از امضای آن سر باز می زند.