شرط ادامه روند کاهشی قیمت‌ خانه

به گزارش افکارنیوز، ایرج رهبر اظهار کرد: همواره پس از هر جهش قیمتی در بازار مسکن، ‌ سکون و رکود در بازار تجربه شده است و حال با افزایش ساخت و عرضه می‌توان کاهش قیمت‌ها را ادامه داد.

به گفته وی درحالی که نیمه اول امسال با رکود در خرید و فروش و نزول قیمتی همراه بود، اکنون برای ادامه این هماهنگی نیاز به تساوی عرضه و تقاضا است.

رهبر تاکید کرد: پس از جهش قیمتی سال گذشته، بازار مسکن دچار رکود در خرید و فروش و معاملات شد و حال تعادل ادامه روند کاهشی قیمت‌ها مشروط به افزایش ساخت و ساز و عرضه مسکن است.

رییس کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به تاثیر افزایش ساخت و ساز در بازار مسکن گفت: در صورتی که عرضه از تقاضا پیشی گیرد قیمت‌ها در بازار با کاهش همراه می‌شود اما در غیر این‌ صورت بازهم شاهد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها خواهیم بود.

وی تصمیم‌گیری درباره برای بازار مسکن را منوط به سیاست‌ها و تمهیدات دولت جدید برای این بخش عنوان و اظهار کرد: متقاضیان مسکن همچنان در انتظار شرایط جدید هستند که آیا بازار مسکن در سال جدید تغییری خواهد داشت یا خیر.

رهبر یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را ایجاد شرایط و زمینه‌ کار مساعد دانست و گفت: خانه یکی از نیاز‌های اصلی مردم است که نمی‌توان از آن صرفه‌نظر کرد؛ بنابراین باید تمهیداتی برای این بخش و افزایش قدرت خرید مردم در نظر گرفت.

رییس کانون سراسری انبوهسازان تاکید کرد: اگر زمینه تثبیت قیمتها فراهم شود بازار مسکن نیز رونق میگیرد.