پورمحمدی: تمام مشکلات ما به تحریم‌ها برنمی‌گردد

به گزارشافکارنیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی اظهار کرد: این تجلیل و تکریم و حضور علما، مسئولان و قاطبه‌ مردم نشانه‌ تکریم از مقام علم و عالم است.

وی با اشاره به اینکه سفر به ایلام اولین سفر استانی من در دولت یازدهم است، ادامه داد: ایلام خط مقدم دفاع مقدس بود و مردم صبور آن همواره همراه رزمندگان بودند و به آنان روحیه می‌دادند و امروز که جنگ و سختی‌های آن دوران به پایان رسید فرهنگ شهادت، ایثار و از خودگذشتگی در استان ماندگار شد.

وزیر دادگستری اظهار کرد: امروز ملت شریف ایران احساس عزت و سرافرازی می‌کند و در دنیای معاصر به گذشته‌ خود می‌بالد؛ چرا که جای جای آن قابل ارائه است و امروز مردم برای ایفای نقش‌های مهم آماده‌اند و بر این اساس نوع نگاه دیگران به ما شکل گرفته و دنیا به این نتیجه رسیده است که نمی‌توان نقش ایران را نادیده گرفت. هر چند نظام سلطه سعی می‌کنند به ایران بی‌محلی کنند اما کارهایشان پیش نمی‌رود و به دنبال تعامل با ایران هستند.

پورمحمدی با بیان اینکه آنچه امروز در منطقه اتفاق می‌افتد به نفع جمهوری اسلامی و سوریه است، ادامه داد: آمریکا همانگونه که در عراق به نتیجه‌ای نرسید و نتوانست حاکمیت آن کشور را با خود همراه کند در سوریه نیز به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

وی به وضعیت معیشتی کشور اشاره کرد و گفت: بحران اقتصادی جهانی است، اما این موضوع به معنای توجیه مشکلات و مسائل نیست و مدیران باید گام به گام مشکلات معیشتی مردم را حل کنند.

وزیر دادگستری رشد ایران را نتیجه‌ بها دادن به علم و عالم دانست و تصریح کرد: اگر امروز یاد و خاطره‌ مرحوم آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی گرامی داشته می‌شود به خاطر عامل بودن این عالم ربانی بوده است که از آغاز نهضت یاور امام و انقلاب و رهبری بود و اگر خواستار حل مشکلات موجود هستیم باید به علم خود عامل باشیم و این یعنی نگاه کارشناسانه.

پورمحمدی تصریح کرد: تمام مشکلات امروز ما به تحریم‌ها برنمی‌گردد، بلکه نتیجه استفاده نکردن مدیران ما از علم و دانش دانشمندان و متخصصان است و باید این سبک مدیریتی تغییر کند.

وی نمونه فعالیت‌های مصداقی در کشور را این دانست که با وجود اینکه مطرح می‌کنیم کشور ما گرم و خشک است و همواره نگرانی خود را از آینده ابراز می‌کنیم اما در بهره‌وری آب تلاش نمی‌کنیم و هدر رفت آب بالای ۴۰ درصد است یا در حالی برای ساختن سد برنامه‌ریزی می‌کنیم که نصف سدهای ساخته شده آب ندارند.

وزیردادگستری تاکید کرد: باید علم و تکریم عالم وارد سبک مدیریتی شود تا کشور به جایگاه والای خود برسد همانگونه که حوزههای علمیه با وجود عالمان عاملی مانند مرحوم آیتاللهطاهری خرمآبادی رسید.