به گزارش افکارنیوز، دفتر بودجه کاخ سفید روز سه‌شنبه به آژانس‌های دولت فدرال دستور داد در صورتیکه دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره نتوانند تا پایان ماه جاری میلادی(سپتامبر)، در خصوص بودجه به توافق برسند، احتمال می‌رود دولت فدرال تعطیل شود.

در حالیکه جمهوری‌خواهان محافظه‌کار به دنبال کاهش بودجه و تلاش برای قطع بودجه طرح خدمات درمانی ۲۰۱۱ «باراک اوباما» هستند، دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا در آستانه فرارسیدن ۳۰ سپتامبر(۸ مهرماه)، پایان سال مالی ۲۰۱۳ آمریکا، در رسیدن به توافق بر سر بودجه دچار مشکل شده‌اند.

«سیلویا ماتیوز برول» مدیر بودجه کاخ سفید به سازمان‌های فدرال در یادداشتی اعلام کرد تا طرح‌های خود را برای حفظ کارکنان وظیفه اندکی از کارکنان وظیفه را برای خدمات دولتی ضروری حفظ کنند.

وی تصریح کرد: زمان کافی برای کنگره به منظور جلوگیری از اشتباه در تخصیص بودجه وجود دارد و دولت تمایل دارد با کنگره به منظور تصویب قطعنامه‌ پیوسته کوتاه مدت برای تأمین بودجه عملیات‌های مهم دولتی همکاری می‌کند و به کنگره زمان برای تکمیل تخصیص بودجه برای سال ۲۰۱۴ را می‌دهد. اما مدیریت محتاطانه نیازمند آن است که سازمانهای دولت فدرال برای احتمال اخلال در بودجه آماده باشند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا امروز از سران تجاری درخواست می‌کند تا کنگره را ترغیب به تصویب افزایش سقف بدهی آمریکا و جلوگیری از کسری بودجه‌ای که بروز آن از اوایل اکتبر محتمل می‌شود، کنند.

انتظار می رود که اقدامات وزارت خزانه داری امریکا برای جلوگیری از افزایش سقف بدهی ۱۶.۷ تریلیون دلاری تا اواسط اکتبر سال جاری میلادی به پایان برسد اگر سقف بدهی افزایش پیدا نکند،آمریکا قادر به پرداخت تمام صورت حساب های خود نیست و در این صورت ورشکسته خواهد شد‬.