به گزارش افکارنیوز، مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه گفت: این زمین لرزه با شدت ۴ ریشتر در سپیددشت از توابع شهرستان خرم آباد در این استان به وقوع پیوست.

رضا آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت ۲۰ و ۵۶ دقیقه و ۵۱ ثانیه شامگاه چهارشنبه ذکر کرد و بیان داشت: تا کنون از این زمین لرزه خسارتی گزارش نشده است.

وی عمق وقوع این زمین لرزه را هشت کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۸.۸۰ و ۳۳.۱۳ بوده است.

بنابر این گزارش قبل از وقوع این زمین لرزه، یک زلزله خفیف نیز امروز در سپیددشت به شدت ۱.۹ ریشتر ثبت شده بود. این زمین لرزه در ساعت ۶ و ۲۵ دقیقه و ۱۰ ثانیه صبح امروز چهارشنبه در شهر سپیددشت در مرکز لرستان رخ داد.

این زمین لرزه خفیف در عمق هفت کیلومتری زمین و به طول و عرض جغرافیایی ۴۸.۷۸ و ۳۳.۱۴ ثبت شده است.

بنابر این گزارش استان لرستان از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

مطابق نظر کارشناسان بخشهای شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند.

آخرین زلزله شدیدی که در سپیددشت از توابع شهرستان خرم آباد به وقوع پیوست مربوط به سوم بهمن ماه سال ۹۱ با شدت ۴.۹ ریشتر بود.

این زلزله در سپیددشت لرستان به رغم اینکه تلفات جانی و خسارت جدی مالی به دنبال نداشت ولی در چند روستای نزدیک به کانون زمین لرزه موجب خسارتهایی به واحدهای خشتی و گلی شد تا مسئولان امر مجبور به ایجاد کمپ اسکان موقت در روستای چشمه علی شوند.