داستان سنجاقکی که جهانی شد!

به گزارش افکارنیوز، آندرانیک تیموریان حتی اگر گل قهرمانی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را را هم به ثمر برساند هرگز بازی با بوریرام را از خاطر نخواهد برد. آندو در بازی چهارشنبه شبی که گذشت ستاره استقلال بود. گل آندو اندکی قبل از به صدا درآمدن سوت پایان بازی حکم تیر خلاص را داشت بر بوریرام تایلند. گلی که آندو خالقش بود. گلی که تحسین کارشناسان فوتبال آسیا را هم برانگیخت.

رسانه‌های خبری جهان در جدال چهارشنبه گذشته استقلال در خانه بوریرام یونایتد تایلند نه فقط به گلی که آندو با شوتی محکم و زیبا زد، توجه کردند، بلکه حرکت زیبا و انسانی وی را در حفظ محیط زیست و جانوران نیز مورد توجه قرار دادند.

وی قبل از گلزنی به تیم تایلندی، یک پروانه را که روی چمن ورزشگاه بود، ‌ با دقت تمام برداشت و به بیرون از زمین برد. حرکتی که از دید دوربین‌های عکاسان همینطور توجه رسانه‌های بین‌المللی دور نماند.

* الان کجایید؟
- هتلی در وسط شهر سئول. هنوز خستگی بازی با بوریرام در تن‌مان است. عجب بازی سختی بود…

* بله، نیمه دوم شرشر عرق می‌ریختید؛ واقعا بازی سختی بود.
- بازی کردن درهوای شرجی خیلی سخت است اما نیمه دوم بدن‌های‌مان تازه راه افتاده بود. خودم پیش‌بینی می‌کردم اینطوری بشود.

* و ما فکر می‌کردیم نیمه دوم از نفس بیفتید.
- نه، هوا قدری خنک‌ترشد و ما هم چون با شرایط خوگرفتیم بازی بهتری انجام دادیم. من منتظر بازی بهتر تیم در نیمه دوم بودم. البته بدن‌های مان خیلی داغ بود.

* قلعه‌نویی بین نیمه به شما چه گفت؟
- گلی که خوردیم استرس بچه‌ها را زیاد کرده بود اما قلعه‌نویی از ما خواست تمرکز داشته باشیم و همان تمریناتی که روزهای قبل برای رسیدن به گل انجام داده بودیم را مدام تکرار کنیم. بیشتر کار روانی شد که جواب داد. آمدن مجیدی هم خیلی به ما کمک کرد. او سرعت خوبی دارد و از لحظه‌ای که وارد زمین شد ما گرایش زیادی به سمت دروازه حریف پیدا کردیم. سرعت فرهاد خیلی به کارمان آمد.

* اما تو بهترین بودی!
-(می‌خندد) خیلی شلوغش کردید. اینطوری‌ها هم که می‌گویید نیست. من هرکاری بلد بودم انجام دادم و سعی کردم تا آخر بازی تلاش کنم. همه خوب بودند.

* گلی که زدی نزدیک به ۳۵ متر با دروازه بوریرام فاصله داشت؛ مثل صاعقه بود!
- یک لحظه دیدم و زدم. کار شاقی نبود. شوت بود دیگر.

* گلت را چند بار دیدی؟
- یک بار بیشتر ندیدم اما وقتی خبرهای ایران را می‌خواندم دیدم که خیلی سروصدا کرده.

* یکی از گزارشگران عرب زبان می‌گفت آندو بهترین گل جهان در هفته گذشته را زده.
- خبرش را روی سایت‌ها خواندم. نمی‌دانم شاید، نظری ندارم.

* بعضی‌ها هم می‌گفتند این شوت هدیه آن سنجاقکی بود که تو نجاتش دادی!
-(باز هم خنده‌اش می‌گیرد) خیلی هیجان می‌دهید. من فکر نمی‌کردم داستان آن سنجاقک اینقدر بزرگ بشود. بعد از بازی دیدم عکس‌های آن صحنه همه جا پرشده. خودم تعجب کردم چون کار خاصی نبود که بخواهد اینقدر بازتاب رسانه‌ای داشته باشد. کلا خیلی به من هیجان دادند. از همه ممنونم اما باور کنید کاری نکردم. هر وقت قهرمان آسیا شیدیم آن وقت از ما تعریف کنید.

* به نظر می‌رسد حالت خیلی خوب باشد!
- خدا را شکر خوبم. یعنی همه خوبند. البته بعضی از بچه‌ها سرما خوردند که این هم چیزی نیست. تا چهارشنبه درست می‌شود.

* مقابل بوریرام دو نیمه متفاوت را رقم زدید. یک نیمه معمولی و ناامید کننده، یک نیمه خیلی خوب.
- خب، نباید این طوری باشیم. من فکر می‌کنم شرایط آب و هوایی تایلند هرتیمی را دچارمشکل می‌کند اما در کره شرایط فرق می‌کند. آنجا دیگر هوا شرجی نیست و مطمئنا تیم ما بالانس می‌شود. منظورم این است که اینقدر تفاوت بین نیمه اول و دوم را نخواهید دید.

* بازی‌های زیادی مقابل کره‌ای‌ها انجام دادید؛ پیش بینی‌ات از این بازی چیست؟
- کره در سطح باشگاهی تیم‌های خوبی دارد. آنها خوب می‌دوند و تاکتیک‌شان بازی شناور و استفاده از کناره‌ها است. فکر می‌کنم برنامه ما بستن راه‌های نفوذ حریف از کناره‌ها باشد و بعد استفاده از موقعیت‌ها. البته نمی‌دانم نظر امیرخان چیست. شاید تاکتیک دیگری داشته باشیم.

* فکر می‌کنی موقعیتی نصیب شما بشود.
- حتما این اتفاق می‌افتد. کره‌ای‌ها خیلی حرفه‌ای هستند. شاید حرفه‌ای‌تر از ما ایرانی‌ها اما صرف اینکه آنها حرفه‌ای‌ترند نمی‌شود گفت که ما شانسی برای زدن گل نداریم. یک گل بزنیم در بازی برگشت کارمان راحت‌تر می‌شود.

* ممنون؛ منتظر بازگشت شما هستیم.
- منم به خاطر حمايت رسانهها تشكر ميكنم. از مردم ميخواهم ما را دعا كنند تا مقابل اف سي سئول هم به نتيجه دلخواه برسيم و دست پر از شرق آسيا برگرديم. فعلا خدانگهدار.