رایزنی شهرداری با دولت برای تاکسی استاندارد

به گزارشافکارنیوز،سیدجعفر تشکری‌هاشمی درباره ورود اتوبوس‌های هیبریدی، گفت: این اتوبوس‌ها برای نخستین بار وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شده و در خط دو اتوبوسهای تندرو استفاده می‌شوند و تعداد دیگری نیز در راه است.

وی افزود: شاید در شهری که ۷۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و حدود ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس در آن تردد دارند اتوبوس‌های هیبریدی که تعداشان بسیار کم است دیده نشوند.

تصریح کرد: تلاش می‌کنیم پس از اتمام تست این اتوبوس‌ها مابقی نیز وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران در خطوط تندرو شود، البته با توجه به اینکه برای نخستین بار است که این اتوبوس‌ها وارد مدار می‌شوند به دنبال شناسایی نقاط ضعف و قوت آن در شهر هستیم تا برای پایتخت آماده شوند.

وی پیش از این عنوان کرده بود که این اتوبوس‌ها با استفاده از موتور مکانیکی انرژی الکتریکی تولید می‌کنند و تنها استارت زدن آن با سوخت گازوئیل آن هم گازوئیل استاندارد یورو ۵ صورت می‌گیرد، به همین دلیل میزان آلایندگی این اتوبوس‌ها در حد صفر است و حتی از یک موتورسیکلت هم کمتر آلایندگی دارند.

تشکری پیشتر گفته بود که قرارداد ورود ۲۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها منعقد شده و در ابتدا دو دستگاه از آنها مراحل مونتاژ و تولید را سپری کرده‌اند. با توجه به اینکه اتوبوس‌های هیبریدی تقریبا سه برابر سایر اتوبوس‌ها عمر مفید دارند و مصرف انرژی‌شان نیز ۴۰ درصد کمتر از سایر انواع اتوبوس‌ها است لذا هزینه تعمیر و نگهداری این نوع اتوبوس ها بسیار ناچیز است.

اتوبان امام علی(ع) استاندارد است، رانندگان نباید از خلوتی اتوبان سوء استفاده کنند


تشکری‌هاشمی درباره تصادفات در اتوبوان امام علی و برخی گزارش‌ها مبنی بر بروز اشکال به دلیل خط ویژه این بزرگراه، نیز گفت: رانندگان نباید از خلوتی اتوبان برای سرعت بالا سوء استفاده کنند و چنانچه با سرعت مجاز ترد کنند این اطمینان داده می‌شود که حوادثترافیکی اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه هیچ سراشیبی و سربالایی غیراستانداردی در اتوبان امام علی وجود ندارد، تصریح کرد: تمام طول بزرگراه امام علی(ع) دارای شیب استاندارد است.

رایزنی شهرداری با دولت برای معرفی تاکسی استاندارد


معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تاکسیهای استاندارد نیز اظهار کرد: در حال تلاش هستیم تا با مشارکت دولت خودروی مناسب و در شان مردم را برای خطوط تاکسیرانی انتخاب کنیم و امیدواریم مذاکرات منجر به این شود که بجای تنوع انواع خودرو یک خودرو که تمام ویژگیهای یک تاکسی استاندارد را دارد ، جایگزین تاکسیهای فعلی کنیم.