رده بندی تیمی جام جهانی کشتی فرنگی تا این لحظه

به گزارش افکارنیوز، در آخرین روز رقابت های کشتی فرنگی جهانی بوداپست، افشین بیابانگرد در ۶۶ کیلو، هادی علیزاده پورنیا در ۷۴ و امیر علی اکبری در ۱۲۰ به روی تشک می روند.


در پایان روز دوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از دیروز در سالن پاپ لازلو آرنا شهر بوداپست مجارستان آغاز شده است تیم ایران صاحب یک مدال طلا در وزن ۸۴ کیلوگرم شد. رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها در پایان روز دوم به شرح زیر است:


* ۵۵ کیلوگرم: ۱ – وو ن چول یان(کره شمالی) ۲ - گیون جین چویی(کره جنوبی) ۳ - پیتر مودوس(مجارستان) و رومن آمویان(ارمنستان) ۵ - اسپنسر مانگو(آمریکا) و ایوان تاتارینوف(روسیه) و… ۱۹ – محمد فقیری(ایران)


* ۶۰ کیلوگرم: ۱ - آیو انگلوف(بلغارستان) ۲ - ایوان کوی لاکوف(روسیه) ۳ - سانگ جائه وو(کره جنوبی) و المراد تسمرداف(ازبکستان) ۵ - آلمات کبیسبایف(قزاقستان) وادوارد بارسیگجان(لهستان) و … ۱۲– محمد نوربخش(ایران)


* ۸۴ کیلوگرم: ۱ - طالب نعمت پور(ایران) ۲ - سامان طهماسبی(آذربایجان) ۳ - جاوید حمزاتوف(بلاروس) و ویکتور لورینچ(مجارستان) ۵ - دامین یانکوفسکی(لهستان) و رامی هیتانامی(فنلاند)


* ۹۶ کیلوگرم: ۱ - نیکیتا ملینیکوف(روسیه) ۲ - آرتور الکسانیان(ارمنستان) ۳ - کیس بالاز(مجارستان) و شالوا گادابادزه(آذربایجان) ۵ - مهدی علیاری(ایران) و نوری کاتسو سای کاوا(ژاپن)


*** رده بندی تیمی:


۱ - روسیه ۲۵ امتیاز


۲ - مجارستان ۲۴ امتیاز


۳ - ارمنستان ۲۰ امتیاز


۴ - آذربایجان ۲۰ امتیاز


۵ - کره جنوبی ۱۷ امتیاز


۶ - ایران ۱۶ امتیاز


۷ - قزاقستان ۱۳ امتیاز


۸ - لهستان ۱۲ امتیاز


۹ - بلغارستان ۱۰ امتیاز


۱۰ - کره شمالی ۱۰ امتیاز


۱۱ - ازبکستان ۱۰ امتیاز


۱۲ - ژاپن ۱۰ امتیاز


۱۳ - فنلاند ۹ امتیاز


۱۴ - آمریکا ۹ امتیاز


۱۵ - بلاروس ۸ امتیاز


حالا نگاه کشتی فرنگی ایران که در غیاب طلایی های المپیک و در واقع بدون ۷ کشتی گیر المپیکی خود در جهانی بوداپست شرکت کرده، به ۳ کشتی گیری است که در روز آخر به روی تشک می روند.


* قرعه سخت برای بیابانگرد و علی‌اکبری / کار آسان علیزاده
در سومین روز از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، فرنگی‌کاران کشورمان ساعت ۱۵:۳۰ امروز باید به مصاف رقبای خود بروند.


- بر همین اساس در وزن ۶۶ کیلوگرم افشین بیابانگرد در دور اول به مصاف آتیلا لوای از اسلواکی می‌رود. وی در صورت پیروزی در این دیدار در دور دوم با آلن ژاکو از اوکراین یا یان از چین پیکار می‌کند. در گروه بیابانگرد حسن علی‌اف آذری، یوکسل آتاکان ترک، اسلام بک آلبی‌اف روسی، کلمن آمریکایی، کشتی‌گیر مجار، گرج، بلاروس، قرقیز و لهستانی قرار دارند.


- در وزن ۷۴ کیلوگرم هادی علیزاده پورنیا پس از استراحت در دور اول به مصاف مارک مادسن از دانمارک می‌رود و در صورت پیروزی در این دیدار با کشتی‌گیران لیتوانی یا ژاپن رودررو می‌شود. در گروه علیزاده حریفان روس و ارمنستانی نیز حضور دارند.

- در ۱۲۰ کیلوگرم امیر علیاکبری در دور اول به مصاف الکساندر چرنتسکی از اوکراین میرود و در صورت پیروزی در دور دوم با رقیبی از سوئد یا عراق سرشاخ میشود. در گروه علیاکبری کایالپ ترک، حریف آمریکایی و بلاروسی حضور دارند. نکته جالب غیبت لوپز کوبایی در مسابقات جهانی است.