طراحی مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها کلید خورد

به گزارش افکارنیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه اخیر دولت برای تشکیل ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها را ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، به‌منظور بررسی و آسیب شناسی اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها و طراحی و پیش‌بینی سازوکارهای اجرای مرحله دوم آن و تصمیم گیری و نظارت در خصوص آن، ستاد هدفمندی یارانه‌ها به‌ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزیران کشور؛ صنعت، معدن و تجارت؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ امور اقتصادی و دارایی؛ نفت؛ نیرو؛ جهاد کشاورزی؛ راه و شهرسازی؛ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ اطلاعات و رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تشکیل می‌شود.

وظایف و اختیارات هیئت وزیران مندرج در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸ و سایر قوانین مربوط به موضوع یادشده به وزیران عضو ستاد مذکور تفویض می‌شود.

تصمیم گیری در خصوص امور اجرایی موضوع یادشده به اعضای ستاد به‌عنوان نمایندگان ویژه رئیس جمهور و تصویب و اصلاح آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به موضوع مذکور به وزیران عضو این شورا تفویض می‌شود.

تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضا و یا وزیران عضو ستاد (حسب مورد) در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیئت وزیران بوده و با رعایت ماده ۱۹ آییننامه داخلی هیئت دولت قابل صدور است.