تحقق کمک معاونت هنری به عکاس جنگ

به گزارش افکارنیوز، محمد نوروزی عکاس انقلاب و دفاع مقدس که به دلیل یک عمل جراحی در ناحیه سر در بیمارستان بستری بود و بعد از عمل موفقیت‌آمیز به منزلش بازگشته است در مورد کمک‌های مالی وعده داده شده از سوی نهادها و سازمان‌ها برای درمانش به خبرنگار مهر گفت: علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ در همان روزهای اول به وعده خود عمل کرد.

وی افزود: کمک مالی معاونت هنری به دستور آقای علی مرادخانی توسط علی اصغر امیرنیا، مدیر کل دفتر امور تجسمی در همان روزهایی که در بیمارستان بودم به من داده شد. هرچند این کمک زیاد نبود ولی خوش‌قولی معاون هنری جای تشکر دارد و البته در روند پرداخت هزینه‌های سینگین درمان تاثیر داشت.

نوروزی در مورد کمک‌هایی که قول آن از سوی نهادهایی چون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و نیز فرهنگستان هنر قولش داده شده بود، گفت: هنوز هیچ‌کدام از این کمک‌ها به دستم نرسیده است ولی دوستان در این دو ارگان گفته‌اند که باید مدارک خودم را به دستشان برسانم تا کمک‌های آنها را دریافت کنم.

وی هزینه کلی بیمارستان را حدود ۳۰ میلیون تومان دانست و بیان کرد: دوست خیری دارم که سال‌هاست با او کار می‌کنم. او کل هزینه‌ها را به من قرض داد و قرار شد وقتی کمک‌های وعده داده شده را دریافت کردم، قرض خودم را به وی بپردازم.

این هنرمند عکاس در مورد وضعیت جسمانی خود توضیح داد: اکنون بهتر هستم ولی باید جواب آزمایشات را تا ۴۰ روز دیگر به دکترم نشان دهم تا وی جواب قطعی را بدهد که وضعیتم چگونه است.

محمد نوروزی متولد ۱۳۴۴ است که از سال ۱۳۵۸ عکاسی را شروع کرد و یک سال بعد به سمت عکاسی مطبوعاتی کشیده شد. از سال ۱۳۶۰ با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری کرد و سال ۶۲ به استخدام روزنامه کیهان درآمد. در نمایشگاه‌های گروهی و مسابقات مختلفی حضور داشته و دیپلم افتخار و جایزه ویژه یونسکو را نیز در ژاپن به دست آورده است. او بعد از عملیات رمضان در شلمچه مجروح شد و در سن ۲۸ سالگی به عنوان جوانترین عکاس از روزنامه کیهان بازنشسته شد. او در حال حاضر عکاس فرهنگستان هنر است.

محمد نوروزی بازنشسته روزنامه کیهان است که سالهاست به صورت پروژهای در فرهنگستان هنر عکاسی میکند و به لحاظ محدودیتهای قانونی تاکنون به استخدام این مجموعه درنیامده و کارمند فرهنگستان محسوب نمیشود اما ریاست فرهنگستان هنر برای پرداخت بخشی از هزینههای این عکاس در حد و اندازه توان این مجموعه اعلام آمادگی کرده بود ولی با توجه به اعلام حمایت سایر نهادها از محمد نوروزی، این اقدام از سوی فرهنگستان هنر کماکان در اندازه امکانات این مجموعه صورت خواهد گرفت.