نباید مقامات خارج از نوبت به مکه روند

به گزارشافکارنیوز،حسن کامران امروز(یکشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به رزمندگان اظهار کرد: فرهنگ جبهه ضد فرهنگ اشرافی‌گری است؛ در جبهه هرچه بود با هم می‌خوردند، اما به هر حال یک فرهنگ بود.

وی خاطر نشان کرد: امروز هم باید همین فرهنگ را در سه قوه ساری و جاری سازیم و این یعنی سیره امام(ره). آنهایی هم که به جبهه رفتند به اذن امام خمینی(ره) رفتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خیلی متاسفم که گاهی پدر و مادر شهیدی و یا جانبازی پشت در می‌مانند. شما هم که نماینده هستید بدانید در دوره‌ای اگر که می‌خواستیم یک وزیر پیدا کنیم مکافات داشتیم تا آن شخص تلفن خود را جواب دهد یا بعدا تماس بگیرد. بنده که پنج دوره است در مجلس هستم به خاطر ندارم که یک خوش‌غیرتی زنگ بزند و بگوید آقای وکیل شما زنگ زده‌ بودید چه کاری داشتید؟ حال چه رسد به مردم، خدا رحمت کند امام(ره) را، امام سیره‌اش مردم‌داری بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرموده رهبری درباره نرمش قهرمانانه گفت: نرمش قهرمانانه نیز همین فرهنگ است ما باید سیاست داشته باشیم و به اوت نزنیم، اصولمان را حفظ کنیم، شهیدانمان، مرام و سیره امام را هم حفظ کنیم.

کامران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: از همین تریبون مجلس از آقای انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور می‌خواهم که هرچه زودتر سه وزیر باقیمانده را معرفی کنند چرا که دانشگاه‌ها و مدارس که بی‌صاحب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: از طرفی فرهنگ مدارس و دانشگاه‌های ما باید به تولیدات علمی بپردازند که بارها نیز رهبری تاکید کردند. ایشان تولیدات علمی را در کنار مسائل اقتصادی قرار دادند نه اینکه یک مجله خارجی مقاله‌ای را چاپ کند یا نکند. باید دید مقاله نوشته شده به چه درد کشور می‌خورد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه اکنون در فصل حج قرار داریم گفت: اکنون نیز نباید مقامات خارج از نوبت به مکه روند، حج واجب یک بار است. دو بار مستحبی است حتی در بعثه هم افرادی هستند که فرزند شهید بوده و یا روحانی هستند و به چند زبان هم مسلطند و دلشان می‌خواهد که یک بار به مکه بروند اما موقع حج که می‌شود از ما بهتران نوبت دیگران را می‌گیرند و به هر حال این هم رانت مذهبی است. بنابراین اگر می‌خواهیم سیره امام(ره) را رعایت کنیم باید در همه بخش‌ها به آن توجه شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تذکری به وزیر مسکن هم خواستار توجه به مسکن ایثارگران و درمان ایثارگران شد و گفت: متاسفانه بانک‌ها و شرکت‌ها قوانین ایثارگران را رعایت نمی‌کنند. لذا امیدواریم که فرهنگ ایثار و شهادت حفظ شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش گفت: کشاورزان اصفهان خواستار دریافت حق‌ آبه خود هستند، لذا باید خسارت وارده به کشاورزان پرداخت شود. در حال حاضر در این زمینه دولت ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد. کشاورزان هم که صدقه نمی‌خواهند حق‌شان را می‌خواهند اما متاسفانه گاهی اوقات برخوردهای نامناسبی با آنها صورت می‌گیرد.

وی همچنین خواستار پرداخت حقوق کارکنان فولاد شد و افزود: سه ماه است که این افراد حقوق خود را دریافت نکردهاند لذا از وزیر صنعت و کار درخواست میشود به گونهای عمل کنند که اینها از این وضع موجود رهایی یابند.