به گزارشافکارنیوز،سی ام تیرماه منابع پلیس صنعا اعلام کردند مردان مسلح با بستن راه یکی از کارمندان سفارت ایران درمنطقه دیپلماتیک جنوب صنعا، او را مجبور به خروج از خودروی خود کرده و سپس وی را به مکان نامعلومی بردند.

پس از آن رایزنی‌ها و پیگیری‌های دیپلماتیک ایران آغاز شد و تاکید کرد مسوولیت حفظ جان این دیپلمات برعهده دولت یمن است و آن‌ها در تامین امنیت دیپلمات‌های ایرانی کوتاهی کرده‌اند و این موضوع رسما به دولت این کشور اعلام شد.

کمیته کنسولی و حقوقی وزارت خارجه به سرپرستی سیدکاظم سجادی، مدیرکل امور ایرانیان وزارت خارجه عازم یمن شد.

سجادی در این سفر با وزیر خارجه، وزیر کشور، نخست‌وزیر و رییس شورای امنیت ملی یمن و جمعی از مقامات امنیتی در این کشور دیدار و گفت‌وگو دیدار کرد. گرچه در جریان این مذاکرات آخرین اخبار و پیگیری‌ها در مورد این دیپلمات ربوده شده کشورمان بررسی شد، اما به نظر می‌رسد مقامات یمن از ارایه پاسخ روشنی در قبال هویت ربایندگان و محل نگهداری نیکبخت ناتوان بوده اند.

وزارتخانه‌های کشور و خارجه یمن با در نظر نگرفتن مسوولیت خود در قبال تامین امنیت دیپلمات ها، در دو ماه گذشته هم نسبت به وظایف خود در این باره پاسخگو نبوده اند.

در نهایت کمیته کنسولی و حقوقی وزارت خارجه، خواستار تشکیل کمیته ویژه برای پیگیری وضعیت دیپلمات ایرانی ربوده شده در صنعا شد. در آخرین رایزنی‌ها، اعضای این کمیته از سوی ایران مشخص شده اند و به زودی به دولت یمن معرفی می شوند.

قرار است اعضای این کمیته ویژه در ارتباط دائم با مقامات یمن برای پیگیری وضعیت نیکبخت باشند.