به گزارشافکارنیوز،در راستای اجرای بند ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی طی شبانه روز گذشته با تشدید اقدامات کنترلی ۳۴ دستگاه خودرو که خلافی بیش از یک میلیون تومان داشتند شناسایی و از ادامه تردد آن ها در محورهای مواصلاتی پایتخت جلوگیری شد.

بر اساس این گزارش، طبق قانون در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند خودروی وی توقیف خواهد شد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، در شبانه روز گذشته دو فقره تصادف فوتی و همچنین ۱۰۳ مورد تصادف جرحی و ۱۰۵ مورد تصادف خسارتی در نقاط دیگر سطح پایتخت به وقوع پیوسته است.
گفتنی است با اجرای طرح انضباط ترافیکی و تشدید برخورد با رانندگان و موتورسیکلت سواران متخلف،ماموران راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اجرای این طرح موفق شدند ۳۹۰ دستگاه خودرو و ۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف که راننده هایشان مرتکب تخلفاتی چون حرکت خلاف جهت،نداشتن پلاک،به همراه نداشتن گواهینامه،نقص فنی،مخدوش بودن پلاک،سرعت و سبقت غیر مجاز،تخلفات حادثه ساز شده بودند را توقیف و به پارکینگ منتقل کنند.