به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برای شرکت در شصت‌و‌ششمین مجمع عمومی سازمان ملل فردا دوشنبه عازم نیویورک می‌شود.

رئیس‌جمهور ساعت ۹ و نیم صبح فردا دوشنبه دوم مهر پس از شرکت در مراسم ویژه آغاز سال تحصیلی مدارس، تهران را به مقصد نیویورک ترک می‌کند و هواپیمای وی ساعت ۱۹ به وقت آمریکا در فرودگاه " جان‌اف‌کندی " فرود می‌آید.

شرکت در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار با رؤسای جمهور فرانسه و اتریش، وزیر خارجه آلمان و نخست‌وزیر فیجی از برنامه‌های رئیس‌جمهور در روز اول حضور وی در نیویورک خواهد بود.

مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی سی‌ان‌ان و روزنامه واشنگتن‌پست و مصاحبه با سی‌بی‌اس از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در جریان سفر به نیویورک است.

روحانی همچنین با رؤسای جمهور تونس و لبنان و دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار خواهد کرد.

ملاقات با دبیرکل سازمان ملل، رئیس جمهور ترکیه و معاون نخست‌وزیر عراق و ملاقات با نخست‌وزیر ایتالیا از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در جریان این سفر است.

حضور و سخنرانی در افتتاحیه نشست وزرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (نم)، سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران و رسانهها در روز آخر از دیگر برنامههای سفر رئیسجمهور به نیویورک است.