ترکیب احتمالی تیم های هسته ای ایران و ۱ + ۵

به گزارش افکارنیوز، یک منبع آگاه دیگر تأکید کرد که علاوه بر ظریف، عراقچی و تخت روانچی، زمانی نیا، و حمیدزاده هم در تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با ۱ + ۵ حضور خواهند داشت.

این در حالی است که پیشتر یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه از حضور " عباس عراقچی " معاون حقوقی بین‌المللی و " مجید تخت روانچی " معاون اروپا و آمریکایی وزارت امور خارجه در ترکیب تیم جدید هسته‌ای کشورمان خبر داد.

بر این اساس علاوه بر " محمدجواد ظریف " وزیر امور خارجه که راهبری و هدایت مذاکرات هسته‌ای کشورمان در گفتگو با ۱ + ۵ را از سوی دکتر روحانی رئیس‌جمهوری عهده‌دار گردیده است، عراقچی و تخت روانچی در ترکیب گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای حضور دارند.

به نظر می‌رسد که مسولیت اصلی مذاکرات برعهده شخص وزیر امور خارجه باشد و تعامل وی با رئیس جمهور تأثیری بسزا و نقشی تعیین کننده در پروسه پرونده هسته‌ای کشورمان خواهد داشت و ظریف صرفا در تعامل با روحانی در خصوص مذاکرات تصمیم‌گیری خواهد کرد.

این در حالی است که به نظر میرسد ترکیب تیم مذاکره کننده احتمالی ۱+۵ هم دستنخورده باقی بماند. لذا اعضای مذاکره کننده ۱+۵ نیز وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا ، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه ،سایمون گس سفیر اسبق انگلیس در ایران، ژاک گوئس آودبرت معاون وزیر امور خارجه فرانسه و هانس دیاتر لوکاس، رئیس هیئت آلمان و ما ژائوشو، معاون وزیر امور خارجه چین هستند و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه هلگا اشمیت، نماینده هیئت اتحادیه اروپا هستند.