به گزارش افکارنیوز، منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از سفر اخیر هیئت پارلمانی ایران به سوریه و لبنان توسط علاء‌الدین بروجردی رئیس این هیئت ارائه شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه حضور داشت، اظهار داشت: بروجردی سفر هیئت پارلمانی ایران به سوریه و لبنان را مثبت و سازنده ارزیابی کرد.

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: به گفته بروجردی، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با هیئت پارلمانی ایران، گفته بود سفر این هیئت به در حمله آمریکا به سوریه، تأثیرات بازدارندگی داشت.

حقیقت‌پور تصریح کرد: هیئت پارلمانی ایران در این سفر با مقامات، نخست ‌وزیر و رئیس مجلس لبنان و نیز سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله دیدار کرد و تبادل اطلاعات انجام شد.

وی در پایان گفت: در این جلسه همچنین موضوع سفر رئیسجمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و ابعاد و زوایای این سفر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.