به گزارش افکارنیوز، گزارش اداره هواشناسی منطقه «انکوریج» آلاسکای آمریکا که روز شنبه منتشر شد، به ظاهر گزارشی ساده بود در مورد وضعیت آب و هوا. در این گزارش مثل اغلب گزارش‌های هواشناسی، به فشار هوا، سرعت باد و سامانه‌های آب و هوایی اشاره شده است.

اما نکته‌ای که گزارش امروز را از هر گزارش هواشناسی دیگری متمایز می‌کند، رمزی است که به طرزی هوشمندانه در دل این پیام قرار داده شده است. اندکی دقت در این گزارش و کنار هم گذاشتن اولین حرف هر خط از آن، جمله‌ای را می‌سازد که کاملا با حال و هوای این روزهای آمریکا همخوانی دارد:«لطفا پول ما را بدهید!»

P - L - E - A - S - E - P - A - Y - U - S / Please Pay Us / لطفا پولمان را بدهید!

آنطور که «سی‌ان‌ان» گزارش داده مسئولان اداره هواشناسی آمریکا از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده و اعلام داشته‌اند که تنها در مورد موضوعات مرتبط با وضعیت آب و هوا صحبت می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که این ابتکار از سوی چه کسی صورت گرفته، اما روشن است که کارکنان اداره هواشناسی آمریکا هم نظیر دیگر زیرمجموعه‌های دولت تعطیل آمریکا، فعلا حقوقی دریافت نمی‌کنند. به احتمال فراوان این پیام با هدف اعتراض به وضعیت کنونی از سوی گروهی از کارکنان اداره در گزارش گنجانده شده است.

دولت فدرال آمریکا از روز سه‌شنبه در پی عدم توافق مجلس نمایندگان و مجلس سنا در مورد بودجه، بخش اعظمی از فعالیت‌های خود را تعطیل کرده است. در حال حاضر تنها کارکنان ضروری دولت هستند که در محل کار خود حاضر می‌شوند، اما تا زمان آغاز به کار مجدد دولت، حقوق دریافت نمی‌کنند. حدود ۸۰۰ هزار کارمند دیگر هم به اجبار به مرخصی رفته‌اند.