توصیه به کسانی که قصد خرید خانه دارند

به گزارش افکارنیوز، رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک درباره قیمت خانه درماههای اخیر گفت: واقعیت این است که قیمت خانه دریکسال و نیم اخیر با روند نزولی مواجه شده و پیش بینی هم می شود این روند همچنان ادامه پیدا کند.

مصطفی قلی خسروی ادامه داد: به عنوان مثال هم اکنون مالکانی هستند که قصد داشتند سال پیش خانه خود را متری ۶میلیون تومان بفروشند اما امسال به متری ۵ میلیون تومان هم راضی اند و این مسئله نشان میدهد قیمت خانه در اغلب مناطق تهران با روند نزولی مواجه شده است.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تراز که پرسید " دلیل کاهش قیمت ها چیست؟ " گفت: یکی ازمهمترین دلایل کاهش قیمتها، امید متقاضیان مسکن به کاهش بیشتر قیمتهاست؛ خریداران خانه با اینکه قیمت مسکن در حال نزول است اما بازهم توقع دارند قیمتها روند نزولی بیشتری بگیرد و پس از آن به خرید خانه مبادرت بورزند.
وی درباره آینده بازار در ماههای آینده نیز توضیح داد: من فکر میکنم فعلا همچنان رکود در بازار مسکن ادامه داشته باشد و قیمتها همچنان روند نازلی نسبت به گذشته داشته باشند.

وی تصریح کرد: برخی شواهد نشان میدهد در برخی از مناطق قیمت مسکن بیش از جاهای دیگر با کاهش قیمت مواجه شده و دلیل اصلی آن نیز نبود خریدار است.
قلی خسروی در ادامه به خریداران مسکن توصیه کرد الان بهترین موقع خرید خانه است وبهتر است فرصت را از دست ندهند.