به گزارشافکارنیوز، عدلی منصور، رئیس‌جمهوری مصر روز شنبه در سخنانی به این مناسبت تاکید کرد: مصر به حمایت خود از روند مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل بر اصول و مبادی مشخص و در راس آن اصل تبادل اراضی ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: مصر به حمایت‌های لازم از روند صلح ادامه می‌دهد.

عدلی منصور تاکید کرد: صلح واقعی نه با شهرک‌سازی و نه اقدامات تحریک‌آمیز در مسجدالاقصی ممکن نمی‌شود بلکه این مساله با ایجاد فضای اطمینان که نشان‌دهنده نیت صادقانه برای صلح باشد و تمایل واقعی جهت تحقق صلح بر اساس عدل و حقوق قانونی ملت فلسطین، ممکن است.

رئیس‌جمهوری مصر گفت: جنگ اکتبر روزی مشخص و منحصر به فرد در تاریخ مصر و کشورهای عربی است و روزی است که ملت مصر و امت عرب همگی به آن افتخار می‌کنند و به این مساله می‌بالند که ملت مصر میهن و عزت خود را حفظ کرد.

وی ادامه داد: روز ششم اکتبر برای ما یادآور ارزش‌هایی چون مبارزه و بازگرداندن خاک میهن و مسئولیت‌پذیری است. روزی که آرزوهای شخصی‌مان را برای یک آرزوی واحد یعنی کشوری واحد، فدا کردیم.

رئیس‌جمهوری مصر همچنین از تمامی شهروندان مصری خواست تا در طول دوره انتقالی که به تکمیل نقشه راه مصر می‌انجامد متحد بوده و اقدامی جمعی و واقعی کند.

وی گفت: دستاوردهای کنونی در مصر ثابت می‌کند که ما می‌توانیم آینده‌ای روشن را برای مصر بسازیم و آرزوهای کنونی ما قابل تحقق است.

عدلی منصور با اشاره به اینکه کشورش در آینده نزدیک شاهد تدوین قانون اساسی با برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آزاد و شفاف خواهد بود از تمامی مردم مصر خواست تا در این مسیر نقش پررنگی ایفا کنند.