به گزارش افکارنیوز، اگر بخواهیم شاه ماهی‌های هر ساله ایران را نام ببریم می توان به بازیکنانی نظیر مجتبی جباری، آرش افشین، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، کریم انصاری فرد، علی کریمی، شجاع خلیل زاده و مهدی رحمتی اشاره کرد و شاید اگر بخواهیم مهمترین و پرحرف و حدیثترین نقل و انتقال را نام ببریم می‌توان به جدا شدن جباری از استقلال و علی کریمی از پرسپولیس اشاره کرد.

با شروع لیگ و گذشتن چند هفته از بازی‌ها برخی از این بازیکنان نتوانستند انتظارات را تا به اینجای لیگ برآورده کنند و با روندی نزولی نسبت به سال قبل رو به رو بوده‌اند؛ به غیر از تیم‌های قدرتمند فوتبال ایران که در جذب بازیکنان همیشه حاشیه‌هایی را به فوتبال تحمیل می‌کنند بقیه تیم‌ها نظیر فولاد، نفت تهران و مس بازیکنان مطرحی را از دست دادند و در گرفتن بازیکن برای لیگ سیزدهم چندان چشم گیر عمل نکردند.

با شروع لیگ سیزدهم انتظار اهالی فوتبال از تیم‌های پر مهره و پر هزینه بسیار بالا بود، اما تیم‌هایی که با حاشیه کمتر لیگ امسال را آغاز کردند نتیجه‌ای به مراتب بهتر از تیم‌های پرمهره داشتند.

تیم فوتبال فولاد که بازیکنی با تکنیک نظیر آرش افشین را از دست داده بود و عملکرد زیاد جالبی را در فصل نقل و انتقالات نداشت با بضاعتی به مراتب کمتر از تیم‌های پرهزینه تا به اینجا جلوتر از تیم‌هایی مثل استقلال، سپاهان و پرسپولیس و در صدر جدول رده بندی قرار دارد و با بازیکنان نه چندان مطرح‌اش توانسته بالاتر از تیم‌هایی باشد که چندین بازیکن میلیاردی را در ترکیب خود دارند.

در لیگ امسال شاهد بازیکنان میلیاردی هستیم که در زمین بازی بسیار بی تفاوت و مغرورانه بازی می‌کنند و تا به اینجا نتوانسته‌اند خودی نشان دهند و در مقابل بازیکنان جویای نام توانسته‌اند شگفتی ساز لیگ سیزدهم تا به اینجا لقب بگیرند.

رسول کربکندی در پاسخ به این سووال ایسنا که به نظرتان در لیگ سیزدهم ستاره‌ها خوش درخشیده‌اند یا بازیکنان جوان جویای نام بهتر بودند؟ اظهار کرد: تا به اینجای کار بازیکنان جوان و گمنام عملکرد بسیاری خوبی را داشتند و دلیل‌اش هم این است که انتظار از بازیکنان جوان کمتر است و همچنین فشار کمتری را تحمل می‌کنند و همین امر باعثمی‌شود تا جوانان راحت‌تر بازی کنند.

وی با اشاره به مهرداد بایرامی بازیکن با تکنینک گسترش فولاد گفت: این بازیکن، بازیکنی گمنام است و در عین جوانی فوق العاده برای تمیش مثمرثمر است و توانسته اکثر گل‌های تیمش را وارد دروازه حریفانشان کند.

این کارشناس ادامه داد: بازیکنان اسمی هنوز نتوانسته‌اند کیفیت واقعی خود را نشان دهند و درخششی به آن صورت نداشته‌اند و جوانان توانسته‌اند با انگیزه بالای خودشان عملکردی بهتر را داشته باشند.

کربکندی با اشاره به بازیکنان ستاره‌ای که اکنون نیمکت نشین شده‌اند، افزود: برخی بازیکنان هستند که از آن‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود؛ اگر بازیکنی در تیمش خوب باشد و به تیمی دیگر برود و نیمکت نشین شود و دقاdق آخر بازی پای به میدان بگذارد طبیعتا دچار افت می‌شود البته این تفکر تفکری حرفه‌ای نیست، ولی به هرحال الان که در آستانه جام جهانی هستیم هر بازیکنی آرزو دارد که در تیم ملی باشد و این امر در صورتی محقق می‌شود که بازیکنان در لیگ درخشش داشته باشند و اگر بازیکنی نیمکت نشین شود باعثمی شود انگیزه‌هایش کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به آرش افشین ادامه داد: این بازیکن از مهره‌های خوب فوتبال ما است که الان به بازیکنی ذخیره تبدیل شده و عدم استفاده از این بازیکن باعثشده میل‌اش کم شود و انگیزه‌اش کاهش پیدا کند.

این کارشناس در خصوص تیم فوتبال فولاد که با استفاده از بازیکنان گمنام توانسته تا به اینجا عملکردی به مراتب بهتر را نسبت به بقیه تیم‌ها داشته باشد، یادآور شد: ببینید مهم این است که ظرفیت تیم فولاد چقدر است. اگر بتوانند ظرفیت و انگیزه بازیکنانشان را به درجه بالایی برسانند که بتوانند تحمل جایگاه شان را داشته باشند این تیم پتانسیل قهرمانی را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم فولاد با نشاط و شاداب بازی میکند و نتیجههای خوبی هم گرفتهاند البته رقبای سرسختی هم مثل سپاهان، استقلال، پرسپولیس وتراکتور دارند.