رحیمی: ترافیک صبحگاهی کنترل شد

به گزارشافکارنیوز،سردار رحیمی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در تشریح برنامه‌های پلیس راهور در هفته ناجا گفت: یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که ما با جدیت آن را دنبال می‌کنیم بحثآموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه ترافیک است.

وی افزود: روز گذشته و همچنین صبح فردا در تمام تقاطع‌ها پرسنل راهنمایی و رانندگی با گل و شیرینی از رانندگان پذیرایی خواهند کرد.

سردار رحیمی تصریح کرد: ما سال گذشته ۵۰۰ هزار همیار پلیس را آموزش دادیم و در هفته ناجا با انتخاب تعدادی از این همیاران پلیس تقاطع‌هایی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم که آنها تخلفات را ثبت می‌کنند.

وی با اشاره به بحثدوچرخه‌سواری در شهر گفت: دوچرخه‌سواری کم‌کم به فرهنگی به ویژه در تهران در حال تبدیل است و ما تلاش کرده‌ایم در روزهای آغازین دوچرخه‌سواری در سطح شهر فرهنگ استفاده صحیح از دوچرخه را به شهروندان آموزش دهیم. در همین راستا یک مسابقه دوچرخه‌سواری با حضور تعداد زیادی از دوچرخه‌سواران در هفته ناجا برگزار خواهد شد.

فرمانده راهور تهران بزرگ با اشاره به دیگر برنامه‌های پلیس راهور در هفته ناجا گفت: برگزاری همایش بزرگ طلایه‌داران فرهنگترافیک، افتتاح مرکز فرهنگی ورزشی سعدی ویژه پرسنل ناجا، افتتاح پاسگاه راهنمایی و رانندگی در بهشت‌زهرا از جمله برنامه‌های پلیس راهور در هفته ناجا است.

سردار رحیمی تأکید کرد: همچنین در این هفته از تمامی خانواده پرسنل راهنمایی و رانندگی برای اولین بار تقدیر خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت ترافیکی شهر تهران گفت: ما در حال حاضر توانسته‌‌ایم ترافیک صبحگاهی را کنترل کنیم اما در کنترل ترافیک‌ عصر‌گاهی با مشکلاتی مواجه هستیم و به همین منظور طرح‌ها و پیشنهاداتی را مطرح کردیم تا ساعات کاری مدارس و ادارات تغییر کند.

سردار رحیمی در خصوص موتور‌سواران متخلفی که وارد خطوط بی ‌آ ر‌تی می‌شوند گفت: موتور‌سواران سال‌های سال است که به رفتارهای خارج از عرف عادت کرده‌اند و اولویت ما فرهنگ‌سازی و در کنار آن برخورد قانونی بدون اغماض با متخلفان است.

وی اصلاح رفتار رانندگان را منوط به اراده جمعی دانست و گفت: ما باید کنترل موتور‌سیکلت‌ها را همچون کنترل خودرو به صورت ویژه در دستور کار قرار دهیم و در وقت شماره‌گذاری قسمت جلوی موتور‌سیکلت‌ها اقدامات لازم را به عمل آوریم.

فرمانده راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: البته ما در برخی از خطوط بی‌ آر‌ تی درب ورود و خروج گذاشته‌ایم اما با این حال قسمت‌هایی از خط ویژه باز است که ما به دنبال رفع مشکلات این چنینی هستیم.

وی در خصوص دوربین‌های نصب شده در تقاطع‌ها گفت: یکی از قول‌هایی که ما در مورد تقاطع‌ها دادیم رفع مشکلات آنها بود و دغدغه ما این بود که کسی به ناحق جریمه نشود.

سردار رحیمی با اشاره رفع مشکلات دوربین‌ها در تقاطع‌ها گفت: در حال حاضر در پیش از ۵۰ تقاطع دوربین‌ها به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده‌اند و به زودی مابقی تقاطع‌ها نیز به دوربین مجهز می‌شوند.

وی در ادامه در خصوص خودروهای دود‌زا گفت: یکی از برنامه‌های ما از اول مهر‌ماه برخورد با خودروهای دود‌زا بوده و پلیس در حد توان خود با خودروهای دودز‌ا بدون اغماض برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به برخی حرکات نمایشی از سوی جوانان در خیابان گفت: ما با حرکات نمایشی و تخلیه حرکات جوانان مشکلی نداریم اما با محل و جایی که آنها انجام می‌دهند مشکل داریم چرا که خیابان یک مکان عمومی است برای رفت و آمد مردم است.

وی افزود: ما جوانان را دوست داریم و با تفریح آنها مشکلی نداریم اما آنها باید مراقب باشند تا از چارچوب و قوانین و ضوابطی که برای آنها تعیین شده خارج نشوند که در غیر این صورت تهدید‌های جانی را هم برای خود و هم برای سایر خانواده‌ها به همراه دارند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان ملاقات حضوری کارکنان با رئیسپلیس راهور، بازدید نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی از پلیس راهور، افتتاح پروژههای عمرانی، بازدید مسئولین پلیسراه از بیمارستان محک و افتتاح منطقه هشت از سوی فرمانده فاتب را از دیگر برنامههای پلیس راهور عنوان کرد.