حریق سه خودرو در پارکینگ یک ساختمان مسکونی

به گزارشافکارنیوز،سید جلال ملکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ستاد فرماندهی آتش‌نشانی از طریق سامانه ۱۲۵ در ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز از حریق چند خودرو در یک ساختمان مسکونی واقع در کن، خیابان سرآسیاب باخبر شده و به دنبال آن ایستگاه ۷۴ را به محل حادثه که یک ساختمان دو طبقه چهار واحدی بود، اعزام کرد.

وی با بیان اینکه کانون حادثه پارکینگ این ساختمان در طبقه همکف با چهار دستگاه خودروی سواری پراید، پیکان، ۲۰۶ و MVM بود، اظهارکرد: حریق از یکی از خودروها آغاز شده و به دو خودروی دیگر نیز سرایت کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه دود غلیظی طبقات فوقانی ساختمان را فراگرفته بود، افزود: آتش‌نشانان با تقسیم‌شدن به دو گروه، همزمان با قطع برق و گاز ساختمان و ایمن‌سازی محل، اقدامات خود برای اطفای حریق خودروها در پارکینگ و نجات ساکنان محبوس در طبقات فوقانی ساختمان را آغاز کردند.

ملکی اضافه‌کرد: گروهی از آتش‌نشانان با مراجعه به طبقات بالایی ۱۱ تن از ساکنان این ساختمان شامل چهار زن، یک کودک و شش مرد را از میان دود خارج کرده و به فضای باز منتقل کردند که در این بین زنی ۲۵ ساله به علت شوک و ترس ناشی از این حادثه به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

وی با اشاره به عملیات گروه دیگری از آتش‌نشانان در پارکینگ به ایسنا گفت: گروه دیگر نیز از سرایت آتش به سواری ۲۰۶ جلوگیری کرده و شعله‌های آتش در سه خودروی دیگر را به طور کامل اطفا کردند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، پس از اطفای حریق آتش‌نشانان با استفاده از دستگاه‌های تخلیه دود، دود را از طبقات خارج کرده و پس از ایمن‌سازی محل، در ساعت ۵:۲۲ به عملیات خود خاتمه دادند.

ملکی درباره خودرویی که در ابتدا دچار حریق شده و علت وقوع آن نیز اظهارکرد: کارشناسان سازمان آتشنشانی مسئول بررسی علت وقوع این حادثه هستند و در حال حاضر نمیتوان گفت که کدام یک از خودروها زودتر دچار حریق شده است.