به گزارش افکارنیوز، کمیسیون اصل نود وارد ماجرای تبانی، رشوه خواری و فساد فوتبال شد تا از جایگاه ویژه ای که دارد ماجرا را روشن و شاید ختم به خیر کند. معمولاً مجلس و بخصوص کمیسیون اصل نود میبایست زودتر و سریعتر از بخشهای دیگر در مسائل و مباحثمطروحه در جامعه ورود کرده تا آسایش، اعتماد واطمینان به جامعه تزریق و بعنوان یک دیده بان جسور و بینا عمل نماید و البته در بخشهای دیگر اینچنین بوده و هرچند در مسائل ورزش و بلاخص فوتبال با تاًخیر چند ساله ورود کرده اما امیدواریم بدرستی و با صلابت و بیطرفی کامل سره را از ناسره تشخیص و آنها را به جزای اعمالشان برساند.

آیا تا به حال فکر کردید چرا برخی مدیران عامل باشگاهها بسیار سخت و جدی به دنبال جذب و استفاده از افراد منشوری نتیجه گرا تحت هر شرایطی می باشند و حاضرند انتقادات سایتها و رسانه های سالم و طرفدار نظام را بجان بخرند اما از منشوریها در تیمشان استفاده کنند! آیا می دانید یک مدیر در کمتر از یکسال از چند منشوری معروف باید استفاده کند!؟

آیا می دانید برخی از مربیان تنها با کادر شناخته شده خود حتی مدیر رابط د…حاضر به بستن قرارداد هستند؟ برخی از مربیان با احساسات برخی خبرنگاران جوان بخاطر طرفداری از تیم محبوبش سوء استفاده می کنند و متاسفانه هر لحظه اراده کنند مصاحبه رنگارنگ می کنند و جالب این که هر جا کم میاورند تقصیرات را به گردن رسانه ها می اندازند!؟

بگذریم، آنها با منشوریها بصورت کنتراتی قرارداد میبندند تا منشوریها مثلاً ده میلیارد تومان سند شامل قرارداد با بازیکنان، کادر فنی و اجرایی تهیه وبه فدراسیون تحویل دهند! اما پول داده شده به بخشهای ذکر شده خیلی کمتر از این خواهد بود، یکی نیست بگوید آقا به شما چه مربوطه! پول بیت الماله …!

مابقی پول به افراد در سایه برای تبلیغات و رسیدن به صندلیهای ذ کر شده خواهد رسید و آنها نیز باید بعد از رسیدن یا نرسیدن به صندلیهای اعلامی باید از مدیران عامل ذکر شده و منشوریها بابت کسب جایگاه های احرازی یا از کانالهای دوستان و هم کیشان در دستگاههای مختلف آنها را ساپورت کنند!و این چرخه در حال تکرار است!

شایعه شده یکی از داوران دربی حسابش را در امارات گرفته…

خبر خوش برای اهالی فوتبال این است که شنیدیم نیروهای امنیتی برای اولین بار به پرونده مافیای داوری و فوتبال ورود کرده اند، نیروهایی که با کسی تعارف ندارند و به شکر خدا به نتایج مطلوبی رسیده اند و بزودی دست کثیف افراد ناپاک را از فوتبال کوتاه می کنند.
البته لازم به ذکر است حساب داوران پاک از برخی ناداور جداست، راستی در این دو هفته که داوران مثلا باسابقه داوری نکردند، شاهد داوری های خوب نبودیم، بدون حاشیه و بدون اعتراض و با کمترین اشتباه این دو هفته نسبت به هفته های گذشته شاهد قضاوت منصفانه اکثر داوران جوان و گمنام بودیم،

نتیجه این که می توان بدون غرض هم قضاوت کرد، اگر قرار به اشتباه فاحش داوری ست که داورانی مثل ق. ت. به کرات مرتکب این اشتباهات شده ند، این سوال مطرح است اگر امثال این داوران و داوران صغر سنی! قضاوت نکنند چه اتفاقی رخ می دهد
آسمان ابری ماه را در پس تیرگی هایش پنهان می کند اما نه برای همیشه، هرچقدر که ابرها ماندگار باشند، ماه ماندگار تر است و بالاخره سر بیرون می آورد از پشت تیرگی، این حکایت سال های پر ابهام ورزشی است که پاسخی به سوال های بی جوابش نمی دهد، رسوایی هایش پنهان است در پرده مصلحت اندیشی اما مصلحتی که شاید به صلاح برخی افراد و اشخاص باشد اما به صلاح جامعه، پاکان و دلسوزان ورزش نبوده و نیست!

واقعا به چه قیمتی بعضی ها حاضر می شوند دست به چنین اعمال کثیفی بزنند ؟ در عصر اینترنت حتی نوجوانان هم برای خود فایل شخصی از قضاوتهای ناعادلانه دارند . به قول معروف هیچ سری نمی ماند ، یواش یواش پرده ها می افتد و حتما دستها رو می شود و دستهای آلوده از شاهرگ حیاتی فوتبال قطع می شود .