به گزارش افکارنیوز، محمدرضا بیدخام در مورد آخرین وضعیت فروش شماره های رند و مرتب تلفن ثابت با بیان اینکه آیین نامه شماره های رند از سال ۸۸ به تصویب هیات مدیره شرکت مخابرات رسیده است، اظهار داشت: شماره های رند تلفن ثابت مخابرات استان تهران در دو مرحله با قیمتهای پایه به مزایده گذاشته شد اما با استقبال از سوی مردم مواجه نشد.

وی ادامه داد: هم اکنون فروش شماره های رند و مرتب تلفن ثابت ادامه دارد اما شرایط فروش آن نسبت به دوسال گذشته تغییر یافته است به نحوی که برای فروش این شماره ها مزایده گذاشته نمی شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز مخابراتی نسبت به خرید این شماره ها اقدام کنند.

بیدخام با تاکید براینکه هم اکنون شماره های رند و مرتب تلفن ثابت در ۵ گروه سفارشی، برنز، نقره، طلا و الماس به فروش می رود، افزود: با توجه به آیین نامه فروش شماره های رند، این شماره ها برحسب نیاز متقاضی دسته بندی شده و در مراکز مخابراتی فروخته می‌شود.

معاون بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان تهران گفت: مشترک با پرکردن فرم تقاضای خرید شماره های رند، امکان مشاهده لیست شماره ها و قیمتها را داشته و می تواند شماره های مدنظر را انتخاب کند.

وی قیمتگذاری این شماره ها را براساس مصوبه مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران عنوان و خاطرنشان کرد: فرمول این قیمتگذاری براساس مناطق مخابراتی و ۴ رقم آخر شماره تعیین شده است و متقاضیان می توانند با مذاکره در مراکز مخابراتی شماره مورد نظر خود را خریداری کنند.

بیدخام در مورد فروش کدهای خدماتی رند نیز گفت: کدهای خدماتی براساس آیین نامه، رتبه بندی دارد و به اشخاص حقوقی ارائه می‌شود.