مهمترین درس حج از زبان زائر ۱۷ ساله

به گزارشافکارنیوز،محمدحسن فخری زائر ۱۷ ساله کاروان ۲۸۰۰۶ استان گیلان که به سفر معنوی حج مشرف شده است، جوان نخبه، طراح و سازنده هواپیمایی است که در مسابقات هوا فضای ایروکاپ تهران، رتبه اول را کسب کرده است.

وی می‌گوید پروازی که در آن عرشی می‌شوی آن‌قدر صبر و معرفت می‌خواهد که اصلاً با پروازهای معمولی ما قابل مقایسه نیست.

فخری با تأکید بر نماز اول وقت، احترام به پدر و مادر، احترام به کوچک‌تر از خود، برخورد خوش و اخلاق خوب و پایبندی عملی به ولایت حضرت مهدی(عج) را برای جوانان امروزی ضروری می‌داند.

این جوان نخبه می‌گوید وقتی توفیق زیارت حرم نبوی و ائمه مظلوم بقیع(ع) نصیبم، در اولین زیارت خود اول برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) دعا کردم و سپس از خدا و رسول اکرم(ص) درخواست کردم که هر سال حج را قسمتم کند.

فخری ادامه داد: اینجا سرزمین عجیبی است. اینجا جای خوبی‌ها و فداکاری‌ها است، در عین اینکه اینجا ما یک گمشده هم داریم. به هر حال اینجا سرزمین وحی و نور است. چه جایی بهتر از اینجا، برای نماز خواندن و عبادت. نقطه نقطه این سرزمین، جای پای ائمه(ع)، بزرگان دین و صحابه پیامبر(ص) است. در مدینه، حس و حالی دارم که عین خانه خودم است. ترک اینجا خیلی سخت است اما چاره‌ای نیست و باید رفت هر چند که می‌توان از خودشان خواست که تو را برگردانند.

فخری گفت: چند روز قبل از اینکه عازم این سفر شوم، قصد کردم که تا پایان سفر، یک بار قرآن ختم کنم و از همان زمان هم شروع کردم و شکر خدا در طول سفر هم این برنامه را ادامه داده‌ام.

وی افزود: با یک زائر نیجریه‌ای ۲۵ ساله صحبت کردم. او درباره نگاه شیعیان ایرانی به اهل سنت سؤال کرد و من هم از دوستی و مودتی که بین شیعه و اهل سنت در کشورمان داریم برایش صحبت کردم. من هم درباره نگاه آنها به حضرت علی(ع) سؤال کردم که این زائر نیجریه‌ای با حالتی بسیار احترام آمیز نسبت به حضرت ابراز دوستی و محبت کرد.

این مخترع جوان افزود: مهمترین درس حج در یک کلمه صبر است.