شجاعی: ترجیح می‌دهم به فوتبال ایران برنگردم

به گزارش افکارنیوز، مسعود شجاعی بعد از ورود به ایران برای حضور در تمرینات تیم ملی فوتبال گفت: خدا را شکر شرایطم خوب و بر وفق مراد است. در ۵ بازی توانستم ۲ گل به ثمر برسانم و ۳ پاس گل بدهم و تلاشم این است همین روند را ادامه دهم.

وی درباره تصمیمش برای جدایی از اوساسونا و رفتن به لاس پالماس تصریح کرد: تصمیم سختی بود، بعد از ۵ سال بازی کردن و محبوبیتی که در اوساسونا کسب کرده بودم این تصمیم برایم آسان نبود. یک سال و دو سال نبود که در اوساسونا حضور داشتم اما می‌خواستم روند موفقیت‌هایم ادامه پیدا کند.

بازیکن تیم ملی درباره اینکه گفته می‌شود او با خواسته کارلوس کی‌روش لاس پالماس را انتخاب کرده تا به تیم ملی دعوت شود گفت: قبل از این انتخاب مدتی بود که کم بازی می کردم اما به تیم ملی دعوت می شدم. با کی‌روش مشورت کردم و خودم هم دوست داشتم در تیمی بازی کنم که بیشتر به میدان بروم. در مجموع انتخاب خوبی داشتم.

شجاعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نظر سرمربی تیم روی من مثبت است و در تمام دیدارهایی که به میدان رفتم، ۹۰ دقیقه در ترکیب بودم و از عملکردم راضی هستم. امیدوارم این شرایط ادامه پیدا کند. گل زدن و پاس گل دادن مهم است اما از آن مهم تر به پایان رساندن فصل با همین روند است و امیدوارم این کار را هم انجام دهم.

وی درباره جایگاهش میان هواداران لاس پالماس گفت: تاکنون ۵ بازی انجام دادم و طبیعی است که این ارتباط زمان می برد اما تا همین جا نیز استقبال خوبی صورت گرفته است.

این بازیکن تاکید کرد: مطمئنم با ماندن در لاس پالماس می توانم بسیار بهتر شوم. تیم ما در این فصل ۹ بازیکن جذب کرده که ۵ بازیکن آن از لالیگا هستند اما این موضوع مهم نیست بلکه مهم این است که تیم ما خوب باشد و بتوانیم همین روند را ادامه دهیم و به بالای جدول برسیم.

شجاعی افزود: در ابتدای راه به دلیل نبودن این بازیکنان لاس پالماس خوب نتیجه نگرفت اما اکنون روند صعودی در جدول داریم و اگر این روند ادامه یابد می تواند به صعود لاس پالماس به لالیگا منتهی شود.

وی درباره دیدار ایران روز ۲۳ مهر ایران مقابل تایلند به تسنیم گفت: شاید عده ای بگویند بازی با تایلند آسان است و این تیم خوب نیست که در قعر جدول قرار گرفته اما من معتقدم مهم این نیست که حریف ما در صدر یا قعر جدول است و ما نباید آنها را دست کم بگیریم. اگر تایلند ضعیف است باید این را در زمین بازی نشان دهیم.

بازیکن تیم ملی در مورد لغو اردوهای ایران گفت: این مشکل همیشه وجود داشته، ما ۲ «فیفا دی» را از دست دادیم و حل شدن این مسئله بسیار مهم است. خدا را شکر هنوز برای تیم ملی زمان است و در ۶-۷ ماه آینده امکان برگزاری اردو و بازی تدارکاتی وجود دارد. امیدوارم این عقب ماندگی زمانی را جبران کنیم چراکه باید برای مصاف احتمالی با ۳۲ تیمی که همه آنها از بهترین های جهان هستند آماده شویم و این یعنی باید دیدارهای تدارکاتی زیادی با تیم‌های قدرتمند داشته باشیم.

وی در پاسخ به کسانی که گفته‌اند تیم ملی با شانس به جام جهانی راه یافته اظهار داشت: در این باره قضاوت را به مردم واگذار می کنم.

شجاعی که همراه با دانیال داوری به ایران بازگشت در مورد صحبت با او تصریح کرد: من از قبل با دانیال تماس داشتم اما در هواپیما احساس او را پرسیدم که پاسخ داد بسیار خوشحالم بعد از نزدیک به ۱۵ سال به ایران باز می گردم.


بازیکن ایرانی تیم لاس پالماس درباره اینکه هرازگاهی صحبت از بازگشت او به فوتبال ایران می‌شود به تسنیم گفت: ۲ سال پیش هم گفتم با تمام احترامی که برای دوستان فوتبالیست خوبم در ایران قائل هستم اما با شرایطی که وجود دارد و همه آن را می دانند، برنمی‌گردم. جریان مافیا گونه ای وجود دارد و سبب شده فوتبال تمیز و پاکی نداشته باشیم و من حاضر نیستم به فوتبال باشگاهی ایران بازگردم.

شجاعی خاطرنشان کرد: ترجیح می‌دهم حتی کمتر بازی کنم اما از حضور در فوتبال باشگاهی ایران صرفنظر کنم. حتی زمانی که در اوساسونا زیاد بازی نمی کردم این بحثها وجود داشت اما دیدید که به لیگ ایران نیامدم.

بازیکن تیم ملی فوتبال درباره اینکه برخی بازیکنان از تیم های مورد علاقه برای رویارویی در جام جهانی صحبت می کنند و اینکه او هم تمایل دارد ایران با اسپانیا روبرو شود به تسنیم گفت: همه ما دوست داریم مقابل بهترین تیم ها و بازیکنان جهان بازی کنیم اما مهمتر این است که حریفانی ما تیم هایی باشند که بتوانیم از گروه خودمان صعود کنیم. فکر کنم این تفکر واقع بینانه تر باشد. به هر حال باید منتظر دسامبر و زمان قرعه کشی جام جهانی باشیم.