انصاری‌فرد در سه راهی تردید
گروه ورزشی-

این روز‌ها اخبار فراوانی پیرامونکریم انصاریفرد مهاجم جوان تراکتورسازی شنیده می‌شود.

به گزارشافکارنیوز، انصاری‌فرد که در تابستان پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام پیراهن قرمز پرسپولیس را با پیراهن قرمز تراکتور تاخت زد، در این تیم توانست احیا شده و تما روزهای پرفراز و نشیب فصل گذشته در پرسپولیس را فراموش کند. انصاری‌فرد زیر نظر جلالی بدل به‌‌ همان مهاجم گلزن و تاثیرگذار سابق شده و هر هفته یا گل می‌زند و یا پاس گل می‌دهد. همین درخشش سبب شده تا از هم اکنون چند مشتری دست به نقد برای به خدمت گیری او در نیم فصل سر و دست بشکنند که دو مدعی بزرگ پایتخت از آن جمله‌اند.

به ویژه اینکه با توجه به بند ویژه‌ای که در قرارداد انصاری‌فرد گنجانده شده، او می‌تواند در نیم فصل آزادانه از تراکتور جدا شده و به پیشنهادات رسیده پاسخ مثبت بدهد و همین رقابت برای جذب او را داغ‌تر خواهد کرد. به نظر می‌رسد که رقابت پنهانی که در تابستان فصل گذشته برای استخدام انصاری‌فرد میان دو باشگاه در گرفت و در ‌‌نهایت با برتری پرسپولیس خاتمه یافت، این بار در نیم فصل تکرار شود.

برهانی به جای انصاری‌فرد

استقلال نخستین تیمی بود که برای خرید انصاری‌فرد پا پیش گذاشت. آبی‌ها با توجه به ناکامی در نیم فصل نخست و حذف دردناک از لیگ قهرمانان آسیا تصمیم به خانه تکانی بزرگ در نیم فصل دارند و مهاجم خوش استیل تراکتور را به عنوان یکی از گزینه‌های خود زیر نظر گرفته‌اند. از همین رو آن‌ها خیلی زود پرونده خرید انصاری‌فرد را کلید زدند و پیشنهاد خود را به تبریزی‌ها ارائه کردند.

استقلال در ازای به خدمت گیری مهاجم شماره ۱۱ تراکتور، حاضر شده آرش برهانی مهاجم مورد علاقه مجید جلالی را به تراکتور واگذار کند، مهاجمی که اول فصل جلالی به شدت به دنبال وی بود اما در ‌‌نهایت در استقلال ماند و با توجه به مشکلات نهان و آشکارش با امیر قلعه نویی حالا قصد جدایی از آبی‌ها را دارد. با این وجود زمزمه حضور انصاری‌فرد در استقلال سبب شده تا برخی از بازیکنان علیه آن موضع بگیرند که یکی از آن‌ها محمد قاضی است.

مهاجمی که فصل گذشته زوج انصاری‌فرد در پرسپولیس بود و با او دچار مشکلات عدیده‌ای شد و در ‌‌نهایت قید پرسپولیس را زد و به استقلال آمد. قاضی بعد از شنیدن حضور انصاری فرد در استقلال، در جلسه‌ای خصوصی به قلعه نویی تاکید کرده که در صورت جذب انصاری‌فرد، بهتر است رضایت نامه او را صادر کنند تا از استقلال جدا شود تا مشکلات فصل گذشته دوباره تکرار نشود. با توجه به اینکه قاضی در فصل جاری یکی از بهترین بازیکنان استقلال بوده، همین نکته مسئولین باشگاه و در راس آن‌ها امیر قلعه نویی را مردد کرده است.

غریبی، عباس زاده + شاکری در ازای انصاری‌فرد!

پرسپولیس نیز یکی دیگر از خواستگاران انصاری‌فرد است. محمد رویانیان مدیرعامل سرخ‌ها به این بازیکن علاقه زیادی دارد تا جایی که او را پسر خود خطاب می‌کند و در تابستان تلاش بسیاری کرد تا رابطه تیره انصاری‌فرد و دایی را اصلاح کند اما موفق نشد و حالا با درخشش کریم در تبریز مشتاق است تا او را دوباره به پرسپولیس بازگرداند.

از سوی دیگر کریم انصاری‌فرد همیشه رابطه فوق العاده‌ای با هواداران پرسپولیس داشته و از همین رو بسیار مشتاق است تا دوباره پیراهن این تیم را بر تن کند. درخشش کریم انصاری فرد و تمایل این بازیکن به حضور در پرسپولیس باعثشده تا مسئولان باشگاه پرسپولیس از طریق یکی از نزدیکان مجید جلالی درخواست کنند تا سرمربی تراکتورسازی موافقت خود را برای بازگشت این بازیکن به پرسپولیس اعلام کند. از سوی دیگر مجید جلالی خواستار میلاد غریبی و عباس‌زاده شده و اعلام کرده در صورتی با جدایی انصاری فرد موافقت می‌کند که پرسپولیسی‌ها این دو بازیکن را به تراکتور سازی بدهند.

مدیران پرسپولیس نیز موافقت خود را با این معاوضه اعلام کرده‌اند و حتی تاکید کرده‌اند به همراه غریبی و عباس‌زاده، شاکری را هم به تراکتور خواهند داد اما یک مانع بزرگ بر سر این انتقال وجود دارد؛ مانعی به نام علی دایی! تاریخ نشان داده وقتی دایی از بازیکنی دلگیر می‌شود، دیگر تحت هیچ شرایطی با او آبش توی یک جوی نخواهد رفت! رویانیان چند روز پیش با ذوق زدگی فراوان پیشنهاد بازگشت کریم را به دایی داد اما با مخالفت سرمربی پرسپولیس روبرو شد اما رویانیان امیدوار است تا نیم فصل بتواند دایی را راضی به بازگشت کند.

پیشنهاد ۴۰۰ میلیون تومانی تراکتور

در این میان باشگاه تراکتورسازی نیز بیکار ننشسته و قصد دارد تحت هر شرایطی مهاجم تازه اوج گرفته و محبوب خود را حفظ کند. به ویژه اینکه در نیم فصل دوم و با فشرده‌تر شدن رقابت‌ها و البته آغاز رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیاز مبرمی به ستاره‌های کلیدی نظیر انصاری‌فرد دارند. ظاهرا مسئولان باشگاه تراکتورسازی برای اینکه کریم انصاری فرد را راضی به ماندن در این تیم تا پایان فصل کنند، پیشنهاد افزایش دستمزد ۴۰۰ میلیون تومانی به این مهاجم را داده‌اند.

ظاهرا در ابتدای فصل و در قرارداد منعقده بین طرفین چند بند تشویقی وجود دارد که در صورت گل زدن و یا پاس گل دادن در رقابت‌های لیگ و آسیا و قهرمانی لیگ و صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان پاداش‌های جداگانه‌ای به انصاری‌فرد تعلق می‌گیرد که مجموع همه آن‌ها بالغ بر ۴۰۰ میلیون می‌شود. اما مدیران باشگاه برای راضی کردن مهاجم خود به او پیشنهاد داده‌اند بدون توجه عملکرد وی، این مبلغ به قرارداد او اضافه شود.

پیشنهاد جالب توجه و اغواکنندهای که شرایط را تغییر داده و انصاری فرد را وسوسه کرده است. باید تا پایان رقابتهای نیم فصل اول لیگ و آغاز نقل و انتقالات نیم فصل صبرد کرد تا دید انصاریفرد بالاخره در این سه راهی بزرگ، کدام مسیر را انتخاب خواهد کرد.