حمایت کاخ سفید از دیدار دوستانه " امریکا و ایران "

به گزارش افکارنیوز، علی کفاشیان، رییس‌ فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر از پیشنهاد امریکا برای انجام بازی دوستانه با تیم ملی ایران خبر داد؛ خبری که با واکنش‌های بسیاری همراه شده است.

علی کفاشیان، درباره قطعی شدن بازی دوستانه ایران و آمریکا پیش از این گفته بود: " فدراسیون فوتبال آمریکا موافقت خود را برای حضور ایران در این بازی دوستانه که در قالب یک تورنمنت چند جانبه برگزار خواهد شد، اعلام کرده است. "

در واکنش به این صحبت، " ماری هارف " یکی از سخنگویان کاخ سفید درباره احتمال رویارویی دو تیم ایران و امریکا گفت: " ما همیشه گفته‌ایم که آماده مذاکره مستقیم با ایرانی‌ها هستیم. خب، کجا بهتر از زمین فوتبال! "

او در عین حمایت از برگزاری چنین بازی دوستانه‌ ای اعلام کرد که گزارشی از تایید برگزاری این بازی دوستانه از طرف امریکایی‌ها به دست کاخ سفید نرسیده است.

ریانووستی روسیه که این خبر را منتشر کرده، نوشته است: صحبت‌ها درباره بازی دوستان ایران و آمریکا در حالی مطرح می‌شود که چندی است روابط دو کشور رو به بهبود نهاده است. باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا و حسن روحانی، رییس جمهور ایران چندی پیش تلفنی با هم صحبت کردهند. این مکالمه اولین ارتباط دو کشور پس از بیش از سه دهه بود.

" نیل بوئت "، سخنگوی فدراسیون فوتبال امریکا توافق فدراسیون فوتبال این کشور با ایران برای بازی دوستانه را تایید نکرد اما گفت: " فدراسیون فوتبال آمریکا با تمام کشورهایی که صعودشان را به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل قطعی کرده، در حال مذاکره برای بازی دوستانه است. همچنین با چند کشور به طور جدی برای این موضوع در حال مذاکره هستیم. فدراسیون فوتبال ما قصد دارد در ماه می و اوایل جون در آمریکا در دیداری دوستانه به مصاف یک تیم صعود کرده به جام جهانی برود. "

او افزود: " با وزارت کشور در حال مذاکره هستیم که هر کشوری که برای این بازی‌ها دعوت شد، به ما کمک کند. وزارت کشور آگاه است که با چند کشور برای بازی دوستانه به توافق رسیده‌ایم که قبل از آغاز جام جهانی ۲۰۱۴ این کشورها به آمریکا بیایند تا با تیم ملی بازی کنند. "

تیم‌های ملی ایران و آمریکا هر دو صعود به جام جهانی برزیل را قطعی کرده‌اند. این دو کشور پیش از این دو بار با هم بازی دوستانه انجام داده‌اند، یک بار در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود که ایران موفق شد با نتیجه‌ دو بر یک آمریکا را شکست دهد. دو سال بعد نیز دو تیم به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.