به گزارشافکارنیوز،دکتر مسعود ناصری‌پور درباره چگونگی بیماریهای چشم در تهران به‌دلیل آلودگی هوا اظهار داشت: آلودگی هوا در مجموع سلامت افراد را به خطر می‌اندازد و درباره ناحیه چشم نیز این مسئله مستثنی نیست و عوارض متعدد حساسیت و بیماری‌های خارج چشم نیز به‌دلیل آلودگی هوا گریبان افراد را می‌گیرد.

وی افزود: در بیست و سومین کنگره سالانه انجمن چشم‌پزشکان ایران نیز سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت که عضو علمی انجمن نیز به حساب می‌آید طی ۴ روز برگزاری این کنگره حضور خواهد یافت.

ناصری‌پور درباره دستاوردها و تأثیر برگزاری کنگره سالانه انجمن چشم‌پزشکان ایران برای بهبود درمان‌های بیماری‌های چشمی کشور عنوان کرد: مسلماً برگزاری هر دوره کنگره با توجه به اینکه دستاوردها و تکنیک‌های جدید درمان بیماری‌های چشم‌پزشکی در کشور در این کنگره مطرح می‌شود نیز در بهبود درمان بیماری‌های چشم در ایران تأثیرگذار است.

دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره سالانه انجمن چشم‌پزشکان ایران گفت: رشته چشم‌پزشکی در ایران بسیار پیشرو است و تقریباً تمام بیماری‌های چشم در ایران مورد درمان قرار می‌گیرد به‌طوری که هیچ بیماری از کشورمان برای درمان بیماری‌های چشم به خارج اعزام نمی‌شود و شاید به‌صورت نادر و برای انجام برخی درمان‌های تکنیک‌های خاص این مسئله صورت پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به بررسی انواع بیماریهای مرتبط چشم‌پزشکی در پنل‌های تخصصی و عمومی عنوان کرد: میهمانانی از کشورهای آمریکا، اروپا و کشورهای همسایه از جمله افغانستان و تاجیکستان در این کنگره حضور خواهند یافت و در حرکتی نوین و جالب جشنواره فیلم و عکس مرتبط با حوزه چشم‌پزشکی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حامی برگزاری این کنگره دانشگاه علوم پزشکی تهران است و در یکی از روزهای این کنگره مجمع علمی انجمن چشم‌پزشکی ایران نیز برگزار می‌شود و همان‌طور که در گذشته از دکتر پیمان به عنوان پیشکسوت حوزه پزشکی تقدیر به عمل آمد در این کنگره نیز از دکتر خدادوست برای نیم قرن تلاش و زحماتش در حوزه چشم‌پزشکی تقدیر و قدردانی به عمل می‌آید.

ناصری پور افزود: ۱۲۷ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۶۲ به صورت پوستر در بیست و سومین کنگره چشم پزشکی ارائه خواهد شد

بیست و سومین کنگره چشم پزشکی۶ تا ۹ آبان در سالن همایشهای رازی برگزار میشود.