قیمت شیر آزاد نشده است

به گزارش افکارنیوز، علی‌اکبر پورکاوه در واکنش به این سؤال که آیا قیمت شیر آزاد شده است گفت: قیمت شیر آزاد نشده است و بحثآزاد شدن آن اصلا مطرح نیست چرا که نهاده‌های مورد نیاز دامداری‌ها براساس ارز مصوب بودجه تعیین می‌شود و چون این بودجه مصوب مجلس است دولت فقط مجری مصوبات است.

* قیمت شیر آزاد نشده است

وی افزود: نهاده‌های دامی از اول تیر‌ماه با ارز مبادله‌ای توزیع می‌شوند، این به معنای آزاد شدن قیمت شیر نیست و هیچ گونه تغییر قیمتی هم در خصوص شیر در دستور کار وجود ندارد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: قیمت محصول‌های وابسته به نهاده‌ها تابع ضوابط قیمت‌گذاری در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان است.

* شکر درب کارخانه کیلویی ۱۹۰۰ تومان

وی در خصوص قیمت شکر گفت: شکر از ابتدای سال جاری با ارز مبادله‌آی وارد می‌شود و در حال حاضر شرکت بازرگانی دولتی ایران هر کیلوگرم شکر را به قیمت ۱۹۰۰ تومان و براساس ارز مصوبه بودجه توزیع می‌کند.

* تقاضای افزایش قیمت لبنیات

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کارخانجات لبنیات به دنبال افزایش قیمت هستند؟ گفت: در حال حاضر کارخانجات لبنیات خواستار افزایش قیمت هستند، و تقاضای افزایش قیمت آن‌ها روی میز سازمان حمایت در حال بررسی است و باید مستندات قانونی در این خصوص ارائه شود.

* ذخایر روغن تا یکسال دیگر پاسخگو است

پورکاوه در خصوص قیمت‌گذاری روغن گفت: هیچ افزایش قیمتی برای روغن در دستور کار نیست، بخش خصوصی روغن خام را با ارز مصوب بودجه وارد کشور می‌کند و ذخایر روغن خام برای بیش از یک سال دیگر پاسخگو است.

* میانگین کشوری قیمت مرغ: ۶۵۰۰، تخم مرغ: ۴۰۰۰ تومان

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: هر کیلوگرم مرغ گرم به قیمت میانگین ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در کشور عرضه می‌شود. همچنین هر کیلوگرم تخم‌مرغ نیز باید به قیمت ۴ هزار تومان در کل کشور عرضه شود و ممکن است در برخی از نقاط با ۵ درصد بالاتر و پایین‌تر نیز در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد، چرا که این قیمت‌ها میانگین‌ کشوری است.