آمریکا هیچ حسن نیتی نسبت به ملت ایران ندارد

به گزارشافکارنیوز،محمدحسین قدیری‌ ابیانه کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به خصومت‌ ۶۰ ساله آمریکا با ملت ایران، گفت: آمریکا همواره در کنار اقدامات سختی که علیه ملت ایران انجام داده، همواره از لحن نرم هم استفاده کرده است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها همواره در سال‌های اخیر و به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حمایت از صدام، تقویت گروهک تروریستی منافقین، تشدید تحریم‌ها، صدور قطعنامه علیه ایران، خصومت‌هایشان را نسبت به نظام اسلامی و ملت ایران نشان داده‌اند و اینها دلایل روشن و قاطعی برای بی‌اعتمادی ملت و نظام ایران به آمریکاست.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: علاوه بر خصومت‌هایی که همواره آمریکا علیه ملت ایران داشته، آنها طوری وانمود می کنند که سرمنشأ و دلیل اصلی تمامی این تحریم‌ها و دشمنی‌ها، جمهوری اسلامی است و در افکار عمومی داخل و خارج از کشور این طور عنوان کرده‌اند که ایرانی‌ها با ما دشمنی دارند.

قدیری‌ابیانه در ادامه اظهار داشت: آنها علاوه بر فریب افکار عمومی جهان، برخی‌ها در داخل کشور را هم فریب داده‌اند، به طوری که عده‌ای در داخل فریب این حرف‌ها را خورده و متصورند که دشمنی آمریکا با ما به دلیل طرح موضوع هولوکاست توسط رئیس‌جمهور سابق و یا شعار مرگ بر آمریکاست، در صورتی که این طور نیست و دشمنی و خصومت آمریکا با جمهوری اسلامی به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی که همان استکبار ستیزی و حمایت از مظلومان عالم است.

وی افزود: عده‌ای در داخل کشور آگاهانه و یا ناآگاهانه و به کمک شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه به این دلایل واهی، به دشمنی با آمریکا دامن زدند؛ آنها تصور می‌کنند که اگر رابطه ایران به آمریکا به باز شدن سفارت این کشور بینجامد، تحریم‌ها برداشته می‌شود و حتی در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، برخی برای جلب آرای این قشر از جامعه، تعامل و لبخند به آمریکا و دفع خصومت و تنش‌زدایی را نیز شعار دادند.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا تاکید کرد: در انتخابات ریاست‌جمهوری برخی از کاندیداها تصور می‌کردند که با یک لبخند به آمریکا می‌توانند چند میلیارد دلار برای کشور منافع کسب کنند لذا شعار تعامل و بده‌ و بستان با آمریکا را هم سر دادند، در صورتی که به هیچ وجه این‌گونه نیست و دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی فراتر از این موضوعات است.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: برخی در داخل کشور اینگونه تصور می‌کنند که تمامی مشکلات اقتصادی نشأت‌گرفته از تحریم‌هاست در صورتی که براساس تحقیقات انجام شده تنها ۲۰ درصد و یا حتی کمتر، نقش داشته و ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی به دلیل خودتحریمی و عدم توجه به تولیدات داخلی است لذا این موضوع، ارتباطی به تحریم‌ها ندارد.

وی با بیان اینکه این تصور که با لبخند ملایم و برقراری ارتباط با آمریکا تمامی مشکلات در داخل کشور حل و فصل می‌شود، باطل است، گفت: چنین تصوری به کشور و نظام ضربه وارد کرده و باعثمی‌شود که تبلیغات گسترده دشمن برای فریب بخشی از افکار عمومی اثرگذار بوده و ضمن منحرف کردن آنها انسجام داخلی را نیز خدشه‌دار کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: بنده معتقدم که در این مقطع زمانی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نرمش قهرمانانه نام برده‌اند، ما باید بدانیم که آمریکا برای ما نه تنها یک رقیب است بلکه دشمن نیز محسوب می‌شود و هیئت دیپلماسی کشور هم باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

قدیری‌ابیانه افزود: آمریکا در حال حاضر فقط در مذاکره و مواجه با جمهوری اسلامی چهره واقعی خود را پنهان می‌کند اما این بازی‌ها دوام نمی‌آورد. آنها در مذاکره با آقای ظریف نیز از به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران حرفی نزدند.

وی در همین زمینه گفت: آمریکایی‌ها همواره در این مدت فقط لحن نسبتا ملایمی از خود مقابل جمهوری اسلامی نشان داده‌اند در صورتی که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم نیز نه تنها تحریم‌ها کمتر نشده، بلکه مجدداً تأکید کرده‌اند که " گزینه نظامی " علیه ایران روی میز است و تحریم‌ها را نیز تشدید کرده‌اند؛ اینها دلیل روشنی برای برقرار نکردن ارتباط و عدم اعتماد جمهوری اسلامی به دولت آمریکاست.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب در بهمن ۵۷ سفارت آمریکا تا ۱۳ آبان ۵۸ در کشور ما دایر بود و آنها دیپلمات‌های بیشتری نسبت به سایر کشورها در آن زمان در کشور ما داشتند اما پس از رسوایی آنها در ۱۳ آبان ۵۸، همگان متوجه شدند که آمریکایی‌ها از هرگونه ابزاری برای جاسوسی و دشمنی و حتی طرح توطئه علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کردند.

قدیری‌ابیانه افزود: آمریکا در حال حاضر تضعیف شده و همواره به دنبال تثبیت قدرت خود به عنوان یک ابرقدرت در جهان است اما مانع اصلی این هدف آمریکا، جمهوری اسلامی ایران است لذا آنها قصد دارند که از هر راه ممکن به منابع نفتی کشورهای اسلامی و به خصوص ایران دست یابند بنابراین هیچ‌گاه این کشور در صورت برقراری هرگونه ارتباط با ایران، از منافع ملی خود عدول نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: نتیجه نهایی لحن دیپلماتیک ایران با آمریکا این است که ماهیت اصلی آمریکا برای آن دسته از افراد جامعه که تصور می‌کنند تمامی مشکلات کشور از طریق برداشتن تحریم‌ها برطرف می‌شود، روشن می‌شود و همگان متوجه می‌شوند که آمریکا همواره با جمهوری اسلامی دشمنی دیرینه دارد و با این‌گونه مسائل این دشمنی‌ها برطرف نمی‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این فرصت برای آمریکا ایجاد شده که حسننیت خود را ثابت کند اما بنده مطمئنم که آمریکا هیچ حسننیتی نسبت به جمهوری اسلامی ایران ندارد.