سفر ۲۱ روزه عمره ۱۰ روزه می شود

به گزارشافکارنیوز،مهندس اوجدی در این باره گفت: در سفر عمره امسال مدت سفر ۱۰ روز می شود و خوشبختانه هیچ‌گونه تخلفی در زمینه‌ی اقامت بیش از مدت مقرر زائران ایرانی اعزام عمره در عربستان وجود نداشته که این یک امتیاز به‌شمار می‌آید.

وی با اشاره به دیدارش با وزیر حج عربستان و درخواست برای باز کردن سیستم عمره‌ی آینده از اوایل ماه صفر، گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت‌گرفته، معاون عمره‌ی وزارت حج عربستان اعلام کرد، سیستم عمره برای ایرانی‌ها از اول ماه صفر سال ۱۴۳۵ هجری قمری باز خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم از ۱۵ ماه صفر شاهد اعزام زائران ایرانی برای عمره باشیم. بنابراین جدول اعزام عمره را باید هنگام موسم حج امسال نهایی کنیم. در این صورت، بعد از تاسوعا و عاشورا ثبت نام در کاروان‌های عمره امکان‌پذیر خواهد بود.

اوحدی با بیان این‌که در همین موسم حج باید قراردادهای حمل‌ونقل هوایی عمره را با شرکت‌های هواپیمایی ببندیم، گفت: نگاه ما این است که در عمره‌ی آینده، حداقل ۷۵۰هزار نفر را اعزام کنیم، یعنی شاهد افزایش ۵۰ درصدی در اعزام زائران عمره‌ی سال آینده خواهیم بود.

وی افزود: مصوب شد که دوهزار نفر از اعضای هیأت‌های علمی و استادان به سهمیه‌ی عمره‌ی دانشجویی افزوده شود. این موضوع نیز برای برنامه‌ریزی به واحد عمره‌ی دانشجویی اعلام شده است.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین اظهار کرد: اصول برنامه‌ی حج سال آینده باید در همین موسم تنظیم شود. برای همین، کارگروه‌های تخصصی که تشکیل شده‌اند، باید نتایج دقیق خود را اعلام کنند و به‌زودی وارد عرصه‌ی حج سال بعد شویم. جدول زمان‌بندی حج ۹۳ نیز در دست تهیه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در کارهای حج، مانند اسکان، از ظرفیت‌های عمره استفاده خواهد شد که این دو بخش به یکدیگر کمک خواهند کرد. در مدینه، روند تأمین مسکن حج ۹۳ در حال پیگیری است و فعلا حدود ۱۱هزار اتاق برای اجاره، شناسایی شده‌اند که در حال مذاکره با مالکان هستیم. ان‌شاءالله در همین موسم حج، کار تأمین مسکن حج آینده(۱۳۹۳) را تمام خواهیم کرد. گره زدن عمره و حج قطعا موجب دریافت خدمات بهتر، کیفیت مناسب‌تر و افزایش قدرت چانه‌زنی در مذاکره می‌شود.

وی بیان کرد: برای رفاه نسبی جانبازان در مکه و مدینه و فرودگاه جده، گام‌هایی برداشته شده است که ان‌شاءالله در موسم عمره نیز بتوانیم در خدمت آن‌ها باشیم. به نظر من، روی نوع هواپیمای جانبازان نیز باید کار کرد که راحت‌تر باشند.

رییس سازمان حج و زیارت در بخش دیگر سخنانش که در پایگاه اطلاع‌رسانی حج منتشر شده است، اظهار کرد: ساختار نیروی انسانی ستادها در حال بررسی منطقی است تا ویزای اضافی در این بخش مصرف نشود و در عین حال، کار لطمه نبیند.

اوحدی همچنین گفت: از حضور نمایندهی بازرسی کل کشور در ستاد حج استقبال و با او همکاری میشود.