چین تا سال ۲۰۲۰ می‌تواند تایوان را اشغال کند

به گزارش افکارنیوزبه نقل از خبرگزاری فرانسه؛ گزارش دفاع ملی تایوان در سال ۲۰۱۳ میلادی نشان می‌دهد که میزان هزینه های نظامی ارتش چین در ۲۰ سال گذشته با نرخی دو رقمی رشد داشته و پکن می‌تواند حتی در صورت کمک هم پیمانان نظامی تایوان تا سال ۲۰۲۰ میلادی خاک این کشور را اشغال کند.

بر اساس این گزارش علاوه بر قدرت نظامی چین، توانایی این کشور برای تولید تجهیزات نظامی طی سال‌های اخیر به سرعت افزایش یافته که این مساله موجب ارتقای قدرت بازدارندگی چین شده و تهدید بزرگی برای تایوان به شمار می رود.

از جمله سلاح های جدیدی که چین به آن دست یافته است می توان به زیر دریایی‌های هسته‌ای، جنگنده های راهبردی، جنگنده‌های رادار گریز و موشک های بالستیک و ضد هوایی اشاره کرد.

برخی از این سلاح ها توسط شرکت‌های چینی ساخته شده و برخی دیگر نیز از روسیه خریداری شده است. در این گزارش آمده است، با افزایش قدرت نظامی چین کمونیست، این کشور می تواند تا پیش از سال ۲۰۲۰ خاک تایوان را اشغال کند.

افزایش قدرت و نفوذ نظامی چین در منطقه در حالی است که دولت آمریکا با بحران بودجه روبرو است. آمریکا مهمترین متحد نظامی تایوان به شمار می رود. آمریکا در سال ۱۹۹۶ میلادی دو ناو هواپیمابر به آب های نزدیک جزیره ای در تایوان اعزام کرد تا تهدیدات موشکی چین را خنثی کند.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که چین بیش از ۱۶۰۰ فروند موشک را به سوی خاک تایوان نشانه گرفته است. علی رغم تهدیدات نظامی چین، ارتش تایوان قصد دارد میزان هزینه های خود را کاهش داده و تعداد نیروهای خود را نیز از ۲۴۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۳ به کمتر از ۲۱۵ هزار نفر در سال آینده برساند.