آقای بان کی‌مون!ماازجنگ بیزاریم

به گزارش افکارنیوز، در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، کودکان جهان با ارسال نامه ای به بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار برقراری صلح در جهان و جلوگیری از کشتار کودکان در جنگ‌ها شدند.

متن این نامه به شرح ذیل است.

به نام خدا

آقای بان کی‌مون عزیز، سلام

ما کودکان دنیاییم. همه از دوست داشتن ما حرف می زنند اما واقعا کسی به فکر ما هست؟ آدم بزرگ‌ها از کودکیشان دور شده‌اند، آنقدر دور که حتی دیگر خواب دریا و آسمان را هم نمی‌بینند. یادشان رفته که روزی دستهایشان پر از شاپرکهای مهربانی بود. ما کودکان بادبادکهای دعا را از هر جای دنیا به آسمان می فرستیم تا خدا آنها را ببیند و صلح و دوستی را به دلها برگرداند. چقدر آشتی خوب است، وقتی هوای صلح را نفس بکشیم همه شبیه هم می شویم و با هم دنبال بهشت می‌گردیم. بیایید دوباره خودمان را به خدا برسانیم.

آقای بان کی‌مون! ما از جنگ بیزاریم، ما حتا دوست نداریم پدر و مادرمان با هم قهر کنند چون فکر می‌کنیم این هم یک جنگ کوچک است، ما امضاءکنندگان این نامه اعلام می‌کنیم دیگر حتا دردیکته ها و مشق مان هم نمی‌خواهیم از جنگ و ترور و اشغال بنویسیم، و به جای همه این کلمات خیلی خیلی بد فقط می‌نویسیم صلح، دوستی، آشتی، مهربانی … آنقدر می‌نویسیم تا فقط صلح نمره بیست بگیرد.

آقای بان کی‌مون! ما کودکان بیشتر از همه قربانی جنگ آدم بزرگها می‌شویم، بدون آن که نقشی در جنگها داشته باشیم …

آقای بان کی‌مون! می‌گویند شما رئیس سازمانی هستید که نمایندگان تمام دنیا در آن جمع می‌شوند. به آنها دیکته بگوئید و وادارشان کنید از صلح بنویسند. به آنها درس تاریخ بدهید و به یادشان بیاورید که ما همه پیروان پیامبران آسمانی هستیم که درس بزرگشان مهرورزیدن و صلح بود.

آقای بان کی‌مون! به نمایندگان همه دنیا بگویید انشاء از آشتی و دوستی بنویسند، دستور بدهید نقاشی بکشند درمورد دوست داشتن. بگویید کودکان دنیا دارندگان بمب ها را دوست ندارند، بگویید برای دوست شدن با کودکان دنیا اول باید تمام بمب‌های شیمیایی را دور بریزند.

آقای بان کی‌مون! ما از شما که رئیس هستید می‌خواهیم دستور بدهید یک سازمان بزرگ و قدرتمند تشکیل شود تا از حقوق کودکان درگیر جنگ دنیا دفاع کند. شما بخواهید، ما هم دعا می‌کنیم و خدا هم حتما کمک می‌کند. ما منتظریم تا عطر دلنشین گل صلح و دوستی در تمام دنیا بپیچد. در پایان از همه بزرگ تر ها هم که همراه ما نامه را امضاء می‌کنند متشکریم….

با تقدیم بهترین درودها
منتظران صلح سراسر دنیا