حاشیه‌های مراسم تودیع و معارفه معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد

به گزارشافکارنیوز،برگزاری مراسم تودیع و معارفه معاونان وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی از جمله معاونت امور مطبوعاتی ارشاد با حاشیه‌هایی همراه بود.

در ابتدای مراسم، مجری برنامه با تأکید بر ضرورت رعایت مدت زمان سخنرانی هریک از معاونان سابق و جدید وزارت ارشاد گفت که هر یک از افراد می‌توانند به مدت پنج دقیقه پشت تریبون سخنرانی کنند.

معاون سابق حقوقی و مجلس وزارت ارشاد به عنوان اولین سخنران پشت تریبون قرار گرفت و سخنان خود را در ثانیه‌های ابتدایی به اتمام رساند به طوری‌که می‌توان گفت مجموع سخنرانی وی به یک دقیقه هم نرسید.

این در حالی بود که معاونت جدید در حوزه حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه سخنرانی طویلی ارائه داد به طوری‌که با تذکر مجری برنامه مواجه شد.

محمدجعفر محمدزاده معاون سابق امور مطبوعاتی ارشاد به عنوان دومین سخنران این مراسم انتخاب شده بود که وی ترجیح داد به جای سخنرانی کلیپی پخش شود.

وزیر ارشاد در سخنان خود خطاب به محمدزاده یادآور شد که این کلیپ نبود بلکه پخش مستندی از معاونت امور مطبوعاتی در دولت دهم بود!

در ابتدای این مستند، محمدزاده طی سخنانی بر لزوم توجه به اخلاق رسانه‌ای تأکید و توسعه کیفی و تهذیب رسانه را سرلوحه امور عنوان کرد.

در ادامه این مستند به فعالیت‌هایی که در طول دوره ۳۳ ماهه فعالیت معاونت مطبوعاتی در دولت دهم صورت گرفته بود پرداخته شد که از جمله می‌توان به بروز رسانی صدور مجوز‌ انتشار مطبوعات، صدور مجوز برای ۲۲۰ هزار نشریه، کاهش ۹۵ درصدی تذکرات اداره کل مطبوعات، لغو انحصار آگهی‌ها از روزنامه ایران، حذف تعرفه کاغذ وارداتی، بیمه سه هزار و ۲۳ خبرنگار، صدور ۴۲۱ مجوز بین المللی خبرنگاران برای اعزام به خارج از کشور، تاسیس سرای روزنامه‌نگاران، افتتاح موزه ملی مطبوعات، هدفمندسازی یارانه مطبوعات و همچنین راه‌اندازی دانشکده روزنامه‌نگاری اشاره کرد.

در بخش‌های ابتدایی این مستند بخش‌هایی از یک فیلم ایرانی و خارجی با زیرنویس فارسی در ارتباط با مطبوعات به نمایش گذاشته شد.

پس از اتمام پخش کلیپ، نوبت سخنرانی حسین انتظامی، معاون جدید امور مطبوعاتی ارشاد رسید، وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: گفته که سخن، کم و وقت، بسیار است!