به گزارش افکارنیوز، جواد نکونام در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال برای آماده‌سازی برای دیدار با تایلند گفت: وضعیت ما روز به روز بهتر می‌شود و تیم‌مان برای بازی با تایلند کامل‌تر می‌شود. امیدوارم قوچان‌نژاد و دژاگه هم به ما زودتر اضافه شوند تا با تمام قوا برای دیدار با تایلند آماده شویم و همچنین امیدوارم مصدومانمان هم سریع‌تر آماده شوند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران درباره دیدار تیم ملی با تایلند در مقدماتی جام ملت‌های آسیا نیز گفت: هر بازی شرایط خود را دارد. تایلند نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشته و حتی در گذشته هم به دلیل سرعت این تیم برابرش به مشکل برمی‌خوریم. تایلند منسجم و با نظم بازی می‌کند. بازی سختی برابر این تیم داریم اما تلاش می‌کنیم با آمادگی کامل نتیجه لازم را از این دیدار بگیریم.

وی در ادامه درباره لزوم وجود اردوها و بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی گفت: جای خوشحالی است که به خاطر بازی با تایلند اردوی تیم ملی برگزار شده است. ما برای آماده شدن برای حضور در جام جهانی به اردو و بازی‌های تدارکاتی زیادی نیاز داریم. استرالیایی که حداقل ۲۰ لژیونر در اروپا و آسیا دارد، شش گل از برزیل خورد و این نشان می‌دهد که اگر ما بدون آمادگی به جام‌جهانی برویم چه شرایطی پیش می‌آید.

نکونام همچنین گفت: تیم ملی دو اردوی گذشته خود را از دست داده ولی از این پس نمی‌توانیم چنین اشتباهی را مرتکب شویم، چون شرایطمان خیلی سخت می‌شود. اگر بدون آمادگی به جام‌جهانی برویم زنگ تفریح حریفان می‌شویم.

کاپیتان تیم ملی در ادامه گفت: باید با مدیریت کار کنیم تا در جام جهانی موفق شویم. البته موفقیت ما در جام جهانی رسیدن به فینال و نیمه‌نهایی نیست، بلکه این است که حداقل بازی‌های خوبی انجام دهیم و با شرمندگی حذف نشویم.

نکونام درباره حضور دانیال داوری و بیت‌آشور دو لژیونر جدید فوتبال ایران در اردوی تیم ملی گفت: امیدوارم این دو بازیکن مانند سایر بازیکنانی که قبلا به جمع ما اضافه شدند، مانند اشکان و قوچان‌نژاد برای کمک به تیم ملی تلاش کنند. کادرفنی هم براساس نیاز تیم این بازیکنان را دعوت کرده است.

وی در پایان و در پاسخ به این سوال که آنطور برخی میگویند تیم ملی با کمک شانس به جام جهانی رفت، اظهار کرد: تیم ملی با تلاش به جام جهانی صعود کرد. شانس گاهی در فوتبال وجود دارد اما باید تلاش کنیم تا شانس به سراغمان بیاید. ممکن است که در راه صعود به جام جهانی شانس به تیم ملی کمک کرد اما بازیکنان و کادرفنی تلاش زیادی برای این هدف انجام دادند. به نظرم مطرح کردن اینگونه صحبتها اشتباه است چون همه باید از صعود به جام جهانی خوشحال باشیم.