آکواریوم‌های خانگی منشا عفونت‌های پوستی

به گزارشافکارنیوز،در این مطالعه تاکید شد که تشخیص و درمان دیرهنگام عفونت‌های پوستی مرتبط با آب‌های آلوده در آکواریوم‌های خانگی امری شایع است.

ابتلا به عفونت‌های «مایکوباکتریوم مارینوم» زمانی اتفاق می‌افتد که آب غیرکلرزده داخل آکواریوم با زخم‌های پوستی روی بدن برخورد کند.

علاوه بر این، تشخیص و درمان این عفونت برای پزشکان مشکل است زیرا پیش از آن که زخم‌های پوستی ظاهر شوند دوره نهفتگی بیماری دو تا چهار هفته طول می‌کشد. همچنین به دلیل طولانی شدن مدت زمان بروز تظاهرات پوستی ناشی از این عفونت، اغلب بیماران فراموش می‌کنند که منشاء بیماری آنها آب آلوده آکواریوم بوده و دوباره در تماس با آن قرار می‌گیرند.

«جرج آلانگادن»، محقق ارشد این مطالعه گفت: افراد نمی‌دانند و یا تصور نمی‌کنند که مخزن نگه‌دارنده ماهی‌هایشان، مکانی برای پرورش باکتری‌ها باشد.

در این مطالعه پنج بیمار ۴۳ تا ۷۲ ساله که در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ میلادی به عفونت مایکوباکتریوم مارینوم مبتلا شده و تحت درمان قرار گرفته بودند، آزمایش شدند. در این افراد دوره نهفتگی پیش از آن که زخم‌های پوستی ظاهر شود از ۱۱ تا ۵۶ روز متفاوت بود.

علاوه بر این، درمان آنتی‌بیوتیکی برای تمام بیماران مورد استفاده قرار گرفت اما از زمانی که بیماران به پزشک مراجعه کردند تا زمانی که درمان آنان شروع شد به طور متوسط ۱۶۱ روز طول کشید.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، طبق اظهارات جرج آلانگادن، عفونت مایکوباکتریوم مارینوم بیماری کشندهای نیست اما نوعی عفونت پوستی است که اغلب تشخیص داده نمیشود و بیمار را به دردسر میاندازد. به همین دلیل ضرورت دارد که پزشکان برای تشخیص زودهنگام عفونت از بیماران خود اطلاعات دقیقتری بگیرند.