پیچ دارشاهی و کفه دشت‌روم قتلگاهی که هر روز بوی مرگ می‌دهد

به گزارشافکارنیوز،این روزها در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد به خصوص دو محور یاسوج به اصفهان و یاسوج به بابامیدان روزی نیست که از سانحه‌ای خونین و تصادفی مرگبار خبری شنیده نشود.

به صورت یک در میان هرگاه یکی تا دو روز محور بابامیدان امن و امان است در محور یاسوج به اصفهان، جاده‌ رنگ خون به خود می‌گیرد و هرگاه که پیچ دارشاهی آسوده است در کفه دشت‌روم اتفاقی ناگوار رخ می‌دهد.

هرچند جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد دارای نقاط حادثه‌خیز زیادی است که رفع آن‌ها سال‌ها زمان می‌برد، اما این دو نقطه بیش از همه مشکل‌آفرین شده است.

همان‌گونه که رئیس‌پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد همواره عنوان کرده، محور یاسوج به اصفهان از حداقل‌ استاندارها برخوردار است و نیاز به ترمیم در قسمت‌های مختلف دارد.


محور یاسوج به بابامیدان نیز از این قاعده مستثنی نیست و تا هنگامی که این مسیر پرتردد بازگشایی و تعریض نشود، نمی‌توان گناه تصادف را کاملاً به گردن رانندگان جوان انداخت.

اکنون دیگر دیدن چهره جان از کالبد خارج شده جان‌باختگان این دو محور برای ساکنان به خصوص در دهستان دشت‌روم امری عادی شده و به وضوح در بسیاری از تصاویر می‌توان مشاهده کرد که ترس از رخسار مردم ریخته است.

علاوه بر خسارات زیاد از جمله مرگ هموطنان، یکی دیگر از خسارات وارده از این حیث، زیانی است که وجهه استان از اینگونه حوادثمی‌بیند و جاده‌ها را مسیری ناامن برای عبور مسافر و گردشگر و از همه مهم‌تر سرمایه‌گذار جلوه می‌دهد.

هرچند مدتی است که چهار خطه کردن محور یاسوج بابامیدان در منطقه دشت‌روم با سرعت مشغول به کار است، اما باید تمهیدی اندیشیده شود که تا موعد تحویل و بهره‌برداری از آن، خطرات احتمالی کاسته شود و هر روزه شاهد آن نباشیم که جوانی به هر دلیل جان خود را از دست بدهد.

جای سئوال است که چرا از این دست سوانح در جادههای دیگر استان اتفاق نمیافتد و آیا در آن جادهها جوانان بیاحتیاطی به خرج نمیدهند و دلیل آن چیست که همه تصادفات چند وقت و چند ماه و چند سال اخیر در محدودهای تنها به شعاع ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر اتفاق میافتد.