معضلی که روی مخ عادل فردوسی پور است

به گزارش افکارنیوز، عادل فردوسی‌پور معمولا کم تن به مصاحبه می‌دهد اما گاهی در موارد خاص حاضر به گفتگو می‌شود. این مورد خاص، ترافیک خیابان جردن است که به یکی از معضلات و مشغله‌های فکری گزارشگران و مجریان تلویزیونی تبدیل شده است. عادل در این زمینه گفتگویی انجام داده که می خوانید:

* ترافیک اطراف سازمان صدا و سیما را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- من کلا از ترافیک فراری هستم. واقعا از این مساله بیزار بوده‌ام و آزارم می‌دهد. این ترافیک سنگین که عوامل صدا و سیما به واسطه تردد در این محدوده و به اقتضای شغل و محل کارشان همه روزه با آن طرف هستند واقعا عذاب‌آور است و همه را تحت تاثیر قرار داداه است. می‌توان گفت که این ترافیک زندگی کاری بچه‌های صدا و سیما را کاملا تحت‌الشعاع خود قرار داده است. این مساله روی اعصاب و روان من است. هر روز هم با آن مواجه هستیم و روزی نیست که ترافیک مشکلی را در تایم و وقت ما ایجاد نکند.

* برای این‌که دیر به برنامه نرسید چقدر زودتر به سمت ساختمان صدا و سیما حرکت می‌کنید؟

- اگر قرار باشد با ماشین به ساختمان جام جم بروم به طور قطع درگیر ترافیک خواهم شد. اگر بخواهم از ماشین استفاده کنم حتما خیلی زودتر حرکت می‌کنم و البته بستگی دارد که کجا باشم و از کجا بخواهم خودم را به جام جم برسانم.

* مثلا اگر در ساختمان شبکه سه در خیابان جردن باشید و بخواهید به جام جم بروید در چه تایمی مانده به برنامه حرکت می‌کنید؟

- از خیابان گلخانه که ساختمان شبکه سه در آن قرار دارد تا ساختمان جام جم که در خیابان ولیعصر است بدون احتساب ترافیک چیزی در حدود ۱۰ دقیقه زمان خواهد برد. من تقریبا نیم ساعت الی ۴۰ دقیقه زودتر حرکت می‌کنم.

* نیم ساعت زودتر کافی است؟

- بله من معمولا در همین تایم زمانی مانده به برنامه حرکت می‌کنم که اکثرا هم رسیده‌ام.

* چه راه حلی برای فرار از ترافیک خیابان‌های اطراف صدا و سیما در نظر می‌گیرید؟

- هیچ راه حلی به جز استفاده از موتور به ذهنم نمی‌رسد. در پاره‌ای از اوقات به خاطر ترافیک کاری قدری دیر به سمت ساختمان صدا و سیما حرکت می‌کنم. در این‌گونه مواقع سریعا یک موتوری می‌گیرم و خودم را به موقع به استودیو می‌رسانم.

* تا حالا پیش آمده که موتور هم بگیرید ولی دیر برسید؟

- در کل فقط یکبار این اتفاق برایم افتاده است. یکبار که دقیقا یادم نمی‌آید کدام بازی بود و من باید برای گزارش یکی از بازی‌های لیگ به استادیوم آزادی می‌رفتم. قبل از آن قدری کار داشتم و مجبور شدم یک موتوری را برای رسیدن به استادیوم بگیرم. در طول مسیر به چند ترافیک پیش‌بینی نشده برخورد کردیم و چند دقیقه دیر به استادیوم رسیدم.

* این چند دقیقه را چه کار کردید؟

- در طول مسیر با عوامل برنامه در استودیو و استادیوم آزادی دائما در تماس بودم و مجری برنامه تا زمانی‌ که من برسم لطف کرد و در ارتباط با بازی صحبت کرد تا من رسیدم و بازی را گزارش کردم.

* تاکنون پیش آمده که مجبور شوید ورود ممنوع بروید و مامورین راهنمایی و رانندگی با شما در این زمینه همکاری کنند؟

- اکثرا سعی می‌کنم که چنین کاری انجام ندهم اما شاید فقط یکی دو بار این کار را کرده باشم که آن هم با هماهنگی مامور راهنمایی و رانندگی بوده که لطف کردند و با درک شرایط من این اجازه را دادند.

* ممکن است روزی مجبور شوید که خودتان از موتور برای تردد و خلاصی از ترافیک استفاده کنید؟

- اصلا چنین امکانی برایم وجود ندارد و در کل خودم موتورسواری نمیکنم.