هشدار! برنج‌های وارداتی آلوده هستند

به گزارش افکارنیوز، شهریاری در مراسم روز جهانی غذا با انتقاد شدید از عملکرد سازمان استاندارد در زمینه نظارت بر کیفیت و استاندارد مواد غذایی گفت: چند سال پیش مدیر کل وقت استاندارد تهران خبر آلودگی برنج‌های وارداتی را اعلام کرد اما چند روز نگذشته بود که وی را با فشارهای وارده بازنشسته کردند.

او با اشاره به این‌که مدیرکل وقت استاندارد تهران درباره آلودگی برنج‌های وارداتی اطلاعات درستی را داده بود گفت: ‌حتی سازمان استاندارد هم آلودگی ۱۳ نوع برنج وارداتی را تایید کرد اما بعدا برخی مسوولان را مجبور کردند تا مصاحبه کنند و بگویند برنج‌های وارداتی آلوده بوده است.

شهریاری با اشاره به این‌که افرادی که راجع به استاندارد مواد غذایی صحبت می کنند نباید تحت تاثیر دولتی‌ها قرار بگیرند گفت: متاسفانه در چند سال گذشته همواره شاهد این بودیم که سازمان استاندارد در موارد مختلف از مواضع خود عقب نشینی کرده است.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان این‌که من توصیه می کنم مردم اصلا سوسیس و کالباس مصرف نکنند گفت: هر وقت رییس سازمان غذا و دارو خودش سوسیس و کالباس خورد ما نیز مصرف این محصولات را به مردم توصیه می‌کنیم.

وی همچنین با انتقاد شدید از عملکرد برخی کارخانه‌های لبنی گفت: برخی کارخانه‌های شیر برای پایین آوردن آلودگی‌های میکروبی کارهای غیر مجازی می کنند و آب ژاول به محصولات خود اضافه می‌کنند.

شهریاری همچنین با بیان اینکه میوه و سبزیجات تولیدی در کشور مشکل بهداشتی و استانداردی دارند افزود: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی به وظایف خود در قانون برنامه پنجم توسعه عمل نکرده است.