حبیبی: شعار " مرگ بر آمریکا " ریشه در تولی و تبری دارد

به گزارشافکارنیوز،" محمدنبی حبیبی " در جمع دبیران حزب متبوعش، با اشاره به راهبرد شعار " مرگ بر آمریکا "، اظهار داشت: هیچ نشانه‌ای از قول، فعل و تقریر امام(ره) وجود ندارد که ایشان از شعار " مرگ بر آمریکا "، کوتاه آمده باشند، مواضع ضد آمریکایی امام(ره) در اواخر عمر پربرکتشان بسیار پررنگ‌تر از ایام دیگر بود، امام(ره) آمریکا را دشمن شماره یک ملت ایران می‌دانست و در مبارزه با آمریکا لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

حبیبی افزود: مردم در مساجد، شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر شوروی و منافقین و صدام را در تعقیبات نماز خود، سر می‌دهند و شاهدیم که بخشی از این شعار، تحقق یافته، امروز از شوروی و صدام خبری نیست، منافقین روزهای آخر حیات ننگین خود را می‌گذرانند. آمریکا و رژیم صهیونیستی هم در سراشیبی سقوط و فروپاشی هستند، لذا شعار مرگ بر آمریکا یک رمز برای تداوم مبارزه با استبداد جهانی و مقاومت پایان‌ناپذیر ملت ایران است.

وی ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکا شعار علیه یک فرد یا افرادی در هیئت حاکمه آمریکا نیست، شعار علیه یک نظام استعماری، استبدادی و استکباری است که به نقض حقوق بشر در جهان و نیز حقوق ملت ایران طی ۵۰ سال اخیر منجر شده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه برخی ادعا می‌کنند تغییری در مواضع استکباری آمریکا بوجود آمده است، اظهار داشت: ما باور نداریم آمریکا در خوی استکباری و استعماری خود تجدید نظر کرده است، ما به آمریکایی‌ها بی اعتماد هستیم، چراکه عهدشکن هستند، آن‌ها به عهد خود در قرارداد الجزایر پایبند نماندند و هیچ بندی از بندهای آن را اجرا نکردند، ما دولت‌مردان آمریکا را در بیانات خود با صداقت نمی‌یابیم، لذا تا گام‌های عملی و اعتماد آور برای این تغییر و تجدید نظر نبینیم، نمی‌توانیم آن را باور کنیم.

وی با اشاره به مذاکرات ژنو، بیان داشت: این هفته مذاکرات ژنو در حال و هوای گفتگوهای رئیس جمهور در نیویورک و نطق اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود، اوباما در سازمان ملل گفت حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت می‌شناسد و فتوای رهبری معظم ایران را مبنی بر تحریم تولید و اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی را به عنوان مبنای توافق می‌پذیرد، اینک این گوی و این میدان، آن‌ها باید در ژنو این موضع را عملیاتی کنند و حداقل بخشی از تحریم‌ها را به عنوان نشان دادن تغییر و حسن نیت خود نشان دهند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: موضوع غنی‌سازی هیچ وقت نمی‌تواند موضوع مذاکرات باشد چرا که ما اکنون در شرایطی هستیم که از این مرحله عبور کردیم و تضمین‌های لازم برای شفاف سازی داده‌ایم، حالا نوبت ۱ + ۵ است که عملاً نشان دهد دست از ستیز و دشمنی با ملت ایران برمی‌دارد.

وی با اشاره به اختلافات حزب دموکرات و حزب جمهوری خواه در خصوص تصویب بودجه دولت فدرال، تصریح کرد: آمریکا اکنون در بحران سیاسی و اقتصادی غوطه‌ور است، انسداد سیاسی ۱۲ روز اخیر نشان می‌دهد آن‌ها علاوه بر بحران اقتصادی دچار بحران سیاسی هم هستند.

حبیبی افزود: این وضعیت به معنای ورشکستگی و از علائم فروپاشی است، بنابراین دولت مردان ایران که در پای میز مذاکره می‌نشینند باید بدانند آن طرف میز با چه کسی مذاکره می‌کنند، تن دادن آنها به تداوم مذاکرات و عقب‌نشینی لفظی از مواضع نشان می‌‌دهد که حربه گزینه نظامی آنها زنگ زده است و ادامه تحریم ها به دلیل منافات آن با حقوق بین‌الملل با مشکل روبرو شده است.

وی با اشاره به عقب‌نشینی آمریکا در حمله به سوریه، خاطر نشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در جمع‌بندی خود به این نتیجه رسیدند که حمله به سوریه، شکست چهارم آن‌ها را پس از جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۸ روزه رقم خواهد زد.

حبیبی توفیق دولت و مردم سوریه در غلبه بر تروریستها پس از دو سال را نشانه ریشه‌دار بودن مقاومت در این کشور دانست و بیان داشت: بررسی‌های اطلاعات آمریکا نشان می‌دهد که اسد همچنان مورد اعتماد ملت سوریه است. تروریست‌ها شهر به شهر و روستا به روستا در حال عقب‌نشینی هستند و استراتژی صدور تروریسم به سوریه جواب نداده است.

وی کاربرد سلاح شیمیایی از سوی تروریست‌ها را ننگ‌آور توصیف کرد و ادامه داد: اکنون همه می‌دانند که تروریست‌ها در تبهکاری‌های نظامی خود از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند و اسناد و مدارک این جنایت را روس‌ها و سوری‌ها به بازرسان سازمان ملل داده‌اند، جا دارد که سازمان ملل با صراحت این حقیقت را اعتراف و تروریست‌ها را محکوم و به کیفر جنایاتشان برساند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به تحولات مصر، تاکید کرد: مردم مصر پیشتاز بیداری اسلامی هستند و اجازه نخواهند داد نظامیان در قدرت بمانند، انقلاب مردم مصر تازه دارد نشاط خود را از سر می‌گیرد، مبارزه در مصر برای بازگشت قدرت به دست مردم ادامه دارد و محاکمه مرسی به طور قطع موجب اعتراض بیشتر مردم علیه دولت نظامی مصر خواهد شد.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب‌های وسیع در وزارتخانه‌ها، اظهار داشت: جای اعتدال را در چینش نیروها و در سیاست داخلی دولت تدبیر و امید خالی می‌بینم. آنچه دیده می‌شود خروج از اعتدال و گرایش به افراط است که امیدواریم شاهد تغییر رویه توسط رئیس محترم دولت باشیم.

وی ادامه داد: برخی افراطیون که در فتنه سال ۸۸ نقش مهمی داشته با پوشیدن لباس اعتدال مشغول بازگشت به پست‌های اجرایی هستند، این رویکرد شعار رئیس‌جمهور مبنی بر اعتدال و ایجاد امید را زیر سئوال می‌برد، دکتر روحانی باید پاسخی برای این رویکرد داشته باشد، این وضعیت با شتابی پیش می‌رود که در اذهان مردم این تصور را پیش آورده که گویی رئیس جمهور فردی غیر از ایشان است.

حبيبي در پايان با بزرگداشت عيد سعيد قربان و دهه ولايت و امامت، خاطرنشان کرد: حزب موتلفه اسلامي افتخار دارد در دهه ولايت و امامت به ديدار خانوادههاي محترم شهدا همت گمارد كه امسال نيز اين وظيفه را انجام خواهيم داد، اين خانوادهها و شهدای ارجمند آنان به نحوي با تشكيلات حزب موتلفه اسلامي ارتباط داشتهاند كه حفظ اين ارتباط به عنوان وظيفه قطعي تشكيلات تلقي ميشود.