فرهنگ مراجعه به مشاور باید تقویت شود

به گزارشافکارنیوز،حسن فرازنده خالدی در گردهمایی معاونان و کارشناسان پرورشی شهرستانها و مناطق آموزش و پرورش استان سمنان، افزود: در این آزمون، بخشهای خانواده‌ای، مدرسه‌ای و فرهنگی بررسی می‌شوند که نشان داده استان سمنان اصالت‌های فرهنگی و بومی خود را حفظ کرده است.

وی در ادامه با اشاره به پایین بودن آمار فراوانی رفتارهای پرخطر در استان سمنان، اظهار کرد: این امر نیز نشاندهنده درستی طرح‌های فرهنگی و پرورشی در دست اجرای مربیان آموزش و پرورش در این استان است.

خالدی افزود: تقویت مسایل روحی و روانی و بنیه فکری و اعتقادی، اصلی ترین اهداف کار مشاوران آموزش و پرورش است که اگر به درستی انجام شود دیگر نیاز به طرح‌های فوق برنامه نیست.

مدیرکل دفتر امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: مشاوران در به روز کردن اطلاعات علمی خود کوشا باشند.

وی خواستار توجه به مشاوره در مدارس و مراحل تحصیلی دانش آموزان شد و افزود: فرهنگ مراجعه به مشاور باید تقویت شود.

خالدی با اشاره به نقش مشاور و مشاوره در کشورهای پیشرفته، اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته تمرکز بر آموزش و پرورش است و در آموزش و پرورش نیز مشاوره پیشبرنده امور مختلف است.

همچنین مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان خواستار پرداختن بخشی از خطبه‌های نماز جمعه به فعالیتهای امور تربیتی توسط ائمه جمعه شد.

خالدی گفت: اختصاص این زمان، موجب مرتفع شدن برخی مشکلات در سبک زندگی و تحصیلی دانش آموزان و خانواده‌های آنان می‌شود.

وی در ادامه، خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش شد و با بیان اهمیت اقامه نماز در مدارس، اظهار کرد: دکترعلی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، نسبت به مسائل مذهبی و دینی به خصوص نماز مدارس دغدغه بسیاری دارند.

به گفته وی، دکتر فانی در سخنرانی‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش بر اقامه نمازجماعت و جمعه تاکید دارد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، توجه به سبک زندگی و هدایت تحصیلی دانشآموزان را از جمله اقدامات مشاوران در مدارس عنوان کرد.