به گزارش افکارنیوز، بر اساس مطالعه و تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقات توسعه اقتصادی جهان(WIDER) در دانشگاه سازمان ملل متحد، ادعا می‌شود که در قرن ۲۱ام تنها ۱ درصد از بزرگسالان جهان که ثروتمندترین افراد جهان نیز می‌باشند توانسته‌اند ۴۰ درصد از دارایی‌های جهان را که مبلغی معادل ۵۳ هزار میلیارد دلار می‌باشد، تصاحب کنند.

بر اساس این گزارش ۱۰ درصد از ثروتمندترین بزرگسالان جهان صاحب ۸۵ درصد از ثروت جهان می‌باشند.

این به این معنی‌است که تنها ۱۵ درصد از ثروت جهان برای استفاده عموم مردم باقی‌می‌ماند که در میان جمعیت استفاده کننده از این ثروت بازهم افراد متمول و ثروتمند نیز به چشم می‌خورند.

بر اساس اظهارات موسسه تحقیقات توسعه اقتصادی جهان، بخش توسعه یافته جهان، ایالات متحده و اروپا، بخش قابل توجهی از ثروت جهان را با وجود جمعیت کم در مقابل جمعیت جهان در اختیار دارند.

در این میان حتی استرالیا نیز عقب نمانده و با جمعیت ۱۱۲۳ میلیون نفری میلیونرها و افراد دارای ثروت متوسط از جمعیت بزرگسالان خود، جزو رتبه‌های بالای جهان با ۲۱۹۵۰۰ دلار شده‌است.

این امر درحالی است که بازارهای در حال ظهور و توسعه که اکثریت جمعیت جهان در این مناطق ساکن بوده و این بازارها منابع اصلی تولید ثروت، رشد اقتصادی و ذخیره در جهان هستند، جزو کشورهای در برگیرنده اصلی ثروت جهان نیستند.

اما دلیل اصلی اختلاف ثروت در جهان چیست؟

این امر به دلیل متمول‌تر شدن افراد ثروتمند و جمع‌آوری ثروت بیشتر توسط این قشر از جامعه به علت دسترسی زیاد به پول و منابع جهان می‌باشد.

این درحالیاست که بقیه اقشار جامعه و جهان، بخش بزرگی از حقوق و درآمد خود را صرف پرداخت هزینه قبضها، مواد غذایی، صورتحساب کارت اعتباری، مراقبتهای پزشکی و هزینههای دیگر زندگی روزمره میکنند که این به معنی داشتن سرمایه کمتر برای سرمایهگذاری میباشد و به همین دلیل آنها فرصت سرمایهگذاری زیادی پیدا نخواهند داشت.