به گزارش افکارنیوز، سرپرست وزارت ورزش و جوانان درباره مشکلات اخلاقی و حرفه‌ای اخیر در فوتبال و برخی ورزش‌های المپیکی گفت: نمی‌توان بر ورزش مدیریت ژورنالیستی و تبلیغاتی داشت.

رضا صالحی امیری در رابطه با مشکلات اخلاقی و حرفه‌ای فوتبال که طی روزهای اخیر در کمیسیون اصل ۹۰ مورد بررسی قرار گرفت، توضیح داد: بحثمشکلات اخلاقی در فوتبال بحثدیروز و امروز نیست، ساز وکار مدیریت آن هم ساز و کار ژورنالیستی و تبلیغاتی نیست.

وی با باین اینکه باید با ساز وکارهای قانونی، سیستمی و روش‌های علمی به حل مشکلات فوتبال پرداخت، گفت: در این زمنیه ما یک کارگروه سالم سازی برای محیط های ورزشی، از جمله فوتبال تعریف کرده‌ایم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: راه از بین بردن فساد در ورزش و به خصوص در فو تبال، ایجاد یک نظام سیستمی برای پیشگیری از گسترش فساد در ورزش است، نه اینکه ما انرژی را برای مقابله صرف کنیم.

صالحی امیری افزود: آنچه که وزارت ورزش و جوانان انجام خواهد داد خارج از جنجال و خارج از نظام ژورنالیستی و صرفاً با هدف یک برنامه ریزی منسجم برای کار سیستمی است.

رأی نیاورم از نمایندگان تشکر می‌کنم

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر رأی نیاورد چه کار خواهد کرد، توضیح داد: من بلافاصله به دانشگاه برمی گردم و هنوز مدیر گروه دانشگاه هستم و با علاقه و انگیزه کارم را ادامه خواهم داد و طی یک مقاله در مطبوعات از همه نمایندگان تقدیر و تشکر خواهم کرد چرا که به ساز و کار دموکراسی در کشور اعتقاد قوی دارم.