حمله شدید علی دایی به احمدی نژاد

به گزارش افکارنیوز، علی دایی در واکنش به صحبت‌های محمد علی‌آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی وقت در خصوص چگونگی حضور او در تیم ملی به عنوان سرمربی و چگونگی برکناری‌اش، آخرین وضعیت پرونده تبانی در فوتبال، کشیده شدن این بحثبه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار با تایلند، حضور بازیکنان دورگه و اروپایی در تیم ملی و … صحبت‌های زیر را انجام داد.

* علی‌آبادی در مصاحبه ای اعلام کرده که برکناری علی دایی از تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرمربی با نظر احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق بوده است.

- همه دیدید بعد از چند سال حرف‌های من درست از آب درآمد. من در برنامه ۹۰ هم گفتم که علی‌آبادی من را به تیم ملی آورد و فدراسیون در این خصوص کاره‌ای نبود. با یک جلسه که در ورزشگاه آزادی برگزار شد من سرمربی تیم ملی شدم و غیر از آن هیچ جا نرفتم. یادم نمی‌رود، در تمرین سایپا بودم که کفاشیان بارها به من زنگ زد و من نمی‌توانستم پاسخگو باشم. پس از آن مدیرعامل وقت سایپا به من گفت کفاشیان تماس گرفته است. با او که تماس گرفتم گفت علی آبادی با تو کار دارد. بعد از صحبت با علی آبادی در دفتر آذری مدیریت ورزشگاه آزادی با هم قرار گذاشتیم و در این مورد صحبت کردیم.

* خیلی‌ها در آن زمان هم معتقد بودند برکناری دایی ورزشی نبوده است.

- احمدی‌نژاد من را از تیم ملی برکنار کرد و حالا بعد از چند سال، گذشت زمان همه چیز را نشان داد. البته شاید قسمت و صلاح من این بوده و خدا می‌خواسته که از تیم ملی بیرون بیایم. حالا معلوم می‌شود که چه کسی در تلویزیون حرف راست زد و چه کسانی به مردم دروغ گفتند. تمام برنامه‌های زنده موجود است که علی دایی حقایق را اعلام کرد اما همان زمان آنقدر خرده گرفتند و فدراسیون جلسه تشکیل داد اما در نهایت مشخص شد که همه این کارها " کشک " بوده است.

* فکر می‌کنید پرونده ناپاکی فوتبال ایران هم چنین سرانجامی پیدا کند؟

- بله، آقایان نمی‌توانند کاری‌ انجام دهند و بگویند امثال دایی دروغ می‌گوید. خدا را شکر سالم زندگی کرده‌ام و هیچ احدی نمی‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. در این پرونده هم همه چیز مشخص است.

* اتفاقات چند وقت اخیر فوتبال ایران باعثشده تا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم به این مسائل ورود کند.

- امیدوارم درست و حسابی وارد این مسئله شوند و درست پیگیری کنند وگرنه هر کمیسیونی می‌تواند وارد شود. به عقیده من باید به سالم‌سازی فوتبال کمک کنند. حرف و بحثما این نیست که فقط در داوری فوتبال مشکل وجود دارد، مطمئناً در جامعه مربیان هم این مسائل موجود است و آدم متخلف داریم. در فدراسیون فوتبال تا دل‌تان بخواهد اینگونه موارد وجود دارد، در سازمان لیگ و مسئولان برگزاری مسابقات هم به این صورت. باید اینها پاک‌سازی شود.

* اگر از شما دعوت شود برای بررسی پرونده به مجلس بروید این کار را انجام می‌دهید؟

- ابتدا باید ببینم آقایان دنبال چه چیزی هستند، بعد از آن تصمیم می‌گیرم.

* تیم ملی فوتبال ایران در آستانه دیدار با تایلند قرار دارد. وضعیت ملی‌پوشان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- متاسفانه بعد از صعود به جام جهانی نه اردویی برگزار شد و نه بازی تدارکاتی داشتیم که همین موضوع می‌تواند نقطه ضعف تیم ملی باشد اما تیم ما آنقدر بازیکن خوب دارد که نه تنها مقابل تایلند در تهران به مشکلی بر نمی‌خورند که حتی می‌توانند با اختلاف گل خوب این تیم را شکست دهند. تیم ملی آنقدر بازیکن بزرگ و کادر فنی حرفه‌ای دارد که بتواند پیروز این دیدار شود. قطعاً مسابقه با تایلند می‌تواند برای ما هم جنبه تدارکاتی داشته باشد و هم جنبه رسمی.

* در اردوی جدید تیم ملی دانیال داوری و استیون بیت آشور حضور دارند، آنهم در شرایطی که خیلی از کارشناسان منتقد حضور بازیکنان دورگه و اروپایی در تیم ملی هستند. به نظر شما تاثیر این بازیکنان در صعود به جام جهانی چقدر بوده است؟

- مطمئناً اینطور است. هم قوچان‌نژاد و هم دژاگه در کنار دیگر بازیکنان از ارکان صعود تیم ملی به جام جهانی بودند و همه با هم تلاش کردند. من مخالف این نیستم که چرا بازیکنان دورگه در تیم ملی بازی می‌کند مگر تیم‌هایی مانند آلمان و ایتالیا اینگونه بازیکنان را ندارند؟ باید کمی در مورد این مسائل حرفه‌ای فکر و از این بازیکنان استفاده کنیم. البته این دلیل نمی‌شود که لیگ خودمان را فراموش کنیم. به نظر من اگر بازیکنی در لیگ ایران هم‌سطح چنین بازیکنانی است باید او در اولویت باشد و از توانایی‌های‌اش استفاده کنیم.

* بعد از گذشت ۴،۵ ماه از صعود تیم ملی به جام جهانی خیلی‌ها هنوز اعتقاد دارند شانس عامل صعود ما به برزیل بوده است.

- هر طوری بوده ما به جام جهانی صعود کرده‌ایم و این مسئله باعثخوشحالی مردم شده است. شاید در این قضیه شانس دخیل بوده باشد اما مطمئن باشید شما اگر سعی و تلاش نکنید و زحمت نکشید شانس هم به شما روی نمی‌آورد. ما پیش از بازی با کره جنوبی ۲ بازی حساس را با پیروزی پشت سرگذاشتیم. اگر در صعود به جام جهانی شانس دخیل باشد که بوده است شانس زمانی به آدم رو می‌کند که سعی و تلاشش را انجام داده باشد.


* به عنوان کاپیتان و سرمربی پیشین تیم ملی دوست دارید تیم کشورمان در جام جهانی با چه قرعه‌ای روبه‌رو شود؟

- شرایط خیلی سخت است. اصلاً ایران به هر تیمی بخورد شرایط بازی فرق میکند. راه حل این مسئله یک برنامهریزی بلند مدت است که البته با توجه به زمان اندکی که تا شروع مسابقات جام جهانی باقی مانده به نظرم به هیچ جایی نمیرسیم.