در جلسه کارگران با وزیر کار چه گذشت؟

به گزارش افکارنیوز، اولیاء علی بیگی از جزئیات نشست امروز کارگران با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: اولین جلسه رسمی کارگران با وزیر کار برگزار و در این نشست دیدگاه‌های ربیعی و همچنین نمایندگان کارگران مطرح و درباره آن صحبت شد.

رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اظهار داشت: مباحثی را به عنوان مطالبات جامعه کارگری مطرح کردیم که مورد توجه و استقبال وزیر کار قرار گرفت و وی تاکید کرد موارد مطرح شده کارگران را در دستور کار قرار خواهد داد.

علی بیگی خاطر نشان کرد: موضوع اصلاح قانون کار که سالهای گذشته مطرح شده است به عنوان یکی از موارد مذاکره شده با وزیر کار بود که از سوی کارگران مطرح شد. ما مخالف اصلاح قانون کار نیستیم اما از هر گونه اصلاحی که در جهت بهبود فرآیند کار باشد، استقبال خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه اصلاح صورت گرفته در دولت دهم سیاسی بوده و حاوی منافع شرکای اجتماعی نبوده است، افزود: به دلیل یکجانبه گرایی در تدوین پیش نویس اصلاح قانون کار در دولت دهم منافع شرکای اجتماعی دیده نشده بود که نظر وزیر کار هم این بود یا خواسته های کارگران در مجلس پیگیری شود و یا اینکه لایحه به دولت بازگردد اما به صورت کلی کمک خواهد شد تا موارد مدنظر کارگران مرتفع شود.

علی بیگی همچنین در ارتباط با موضوع حق مسکن کارگران گفت: علی ربیعی اعلام کرد در این رابطه نامه ای به دولت نوشته و در این نامه از دولت خواسته است تا سوابق مربوط به مصوبه افزایش ۱۰ هزارتومانی حق مسکن کارگران بررسی شود که آیا اساسا چنین چیزی در دولت سابق بوده و یا خیر.

وی با بیان اینکه ربیعی عنوان کرد من چنین چیزی را ندیده ام، اظهار داشت: به صورت کلی وزیر کار عنوان کرد اگر مصوبه ای در دولت سابق برای حق مسکن کارگران بوده و سوابق آن پیدا شود، ابلاغ خواهد شد، در غیر این صورت آن را پیگیری خواهیم کرد.

این مقام مسئول کارگری همچنین به بحث اجرای ماده ۱۰ نوسازی صنایع درباره رفع دغدغه های جامعه کارگری برای بازنشستگی سخن گفت و بیان داشت: اجرای این قانون می تواند زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان را فراهم کند.